O nasChronologiaArtykułyWspółautorzyPocztaZałóż bloga
 -

"Dead Island Riptide" – Wakacje z zombie - Recenzje gier

"Dead Island: Riptide" to survival horror ukazany z perspektywy pierwszej osoby. Za jego powstanie odpowiedzialne jest wrocławskie studio Techland, które ma również na swoim koncie poprzednią odsłonę gry "Dead Island", a także serię "Call of Juarez".

Wstęp
Treść artykułu
Galeria zdjęć
Opinie
Polecane artykuły
piterwm90 (218 pkt)Strona WWW Autora
Ilość odwiedzin:
4 535
Czas czytania:
4 710 min.
Kategoria:
Recenzje gier
Autor:
piterwm90 (218 pkt)
Dodano:
4389 dni temu

Data dodania:
2013-07-05 16:35:51

Pierwsza część "Dead Island" była kolejną polską produkcją, która została dostrzeżona na zagranicznym rynku gier komputerowych. Ostatnia większa gra, która została wyprodukowana przez naszych rodaków, czyli "Sniper Ghost: Warrior 2" nie była zbyt udana. Czy "Dead Island: Riptide" podniesie poziom serii ?

 

Jeśli ktoś nie grał jeszcze w pierwszą część może spokojnie rozpocząć od drugiej odsłony, ponieważ fabularnie się nie zgubi. Początek gry podsumowuję to, co było w "Dead Island" i umiejętnie wprowadza nas w kolejną przygodę. Gra po raz kolejny opowiada o grupie ludzi, którzy znaleźli się w złym miejscu o złym czasie i muszą walczyć o przetrwanie w świecie opanowanym przez zombie. Zmieniło się miejsce akcji z wyspy Banoi, którą eksplorowaliśmy w "Dead Island: Riptide" na położoną nieopodal wyspę Palanoi, a także miasto Henderson.  Fabularnie druga odsłona nie zachwyca.Historia podzielona na trzynaście rozdziałów nie zmusza nas do głębszych przemyśleń, a zwroty akcji są dosyć przewidywalne. Nie zmienia, to faktu, że widać mały postęp pod względem fabuły w porównaniu do pierwowzoru. Ten, kto jeszcze nie miał styczności z pierwszą częścią niech dobrze się nastawi do tej gry. Porównanie jej, choćby do "The Walking Dead" z poprzedniego roku patrząc na aspekty fabularne grozi sporym rozczarowaniem.

 

Rozgrywka przedstawiona w "Dead Island: Riptide" jest pod wieloma względami kopią tego co mieliśmy okazję zobaczyć w pierwszej grze z tej serii. Tak jak to było poprzednio rozpoczynamy od wyboru postaci. Wśród nich jest Logan, Purna, Xian, Sam B i nowa osoba John. Każda z nich posiada swoją unikalną specjalizacje. Możemy także wykonać import naszej postaci z poprzedniej części. Jeżeli nie posiadamy zapisów z wcześniejszej odsłony, nasza postać rozpoczyna z piętnastym poziomem doświadczenia. Automatycznie pozwala nam to rozdysponować punkty umiejętności w trzy drzewka rozwoju. Analogicznie do pierwszej części cyklu punkty możemy dodać do sztuki przetrwania, walki i furii. Wszystko zależy od naszej koncepcji grania. Potrzebne nam punkty zdobywamy za eliminację wrogów, wykonywanie zadań zarówno głównych, jak i pobocznych, a także za multum wyzwań. Takich jak przeszukiwanie pewnej ilości ciał lub zabijanie przeciwników podanej klasy. Przetrwanie w "Dead Island: Ripitide" zależy przede wszystkim od dobrego dostosowania naszych umiejętności do naszego oręża, a tego jest całkiem sporo. Na początku znajdziemy jakiś nóż, czy kastet, a kończąc grę możemy posiadać nawet wyrzutnię rakiet lub katanę. Oczywiście, nie zabrakło także modyfikacji broni, które posiadamy. Jeśli znajdziemy odpowiedni schemat i narzędzia możemy stworzyć takie cuda jak zatruta siekiera, paląca się maczuga, czy karabin strzelający elektrycznymi pociskami.

 

Ciekawym dodatkiem, którego nie mieliśmy w pierwszej części cyklu jest system zwiększania naszych umiejętności w obsłudze broni danego typu. Przykładowo, gdy walczymy nożem rośnie nasza umiejętność obsługi broni siecznej. Widać tutaj pewne podobieństwa do gry "The Elder Scrolls V: Skyrim". Zombie w "Dead Island: Riptide", to nie powolni przeciwnicy, którzy mają tylko przewagę liczebną. Muszę przyznać, że poziom trudności wzrósł w porównaniu do "Dead Island". Zwykłego szwendacza nadal pokonamy prostym ciosem, ale już z Krzykaczem, czy Rzeźnikiem będziemy mieli spory problem. Warto także przypomnieć, że poziom przeciwników automatycznie dopasowuje się do poziomu gracza, a najlepsza kontra, to kopniak. Nie zabrakło również trybu furii znanego z oryginału, który pozwala na wyeliminowanie kilku przeciwników w krótkim odstępie czasu. Ostatnią nowością na jaką możemy trafić w grze jest element obrony naszej bazy. Na szczęście jest on lepiej zrealizowany od przykładowo obrony kryjówki z gry "Assassin’s Creed: Revelations" i dobrze wpasowuje się w klimat świata gry. "Dead Island: Ripitide" utrzymuje to, co ma najlepsze na dobrym poziomie, rozgrywka jest wciągająca i rozbudowana. Szkoda, tylko że nie jest dłuższa, około 15 godzin to niezbyt wiele. Mimo to podczas tych kilkunastu godzin zdarzają się błędy znane z pierwszej części, takiego typu jak znikająca broń.

 

Wizualnie nie widać jakiegoś większego postępu względem poprzedniej odsłony. Gra oparta jest na silniku graficznym Chrome Engine 5 tym samym, który był oryginale. Dlatego też efekty graficzne nie uległy wielkim zmianom. Wygląd wyspy Palanoi właściwie jest taki sam jak Banoi we wcześniejszej części. Zdecydowanie ciekawiej wygląda, natomiast stylistyka miasta Henderson i tutaj plus dla projektantów. Niestety, gra nie ustrzegła się kilku błędów technicznych, na przykład wyświetla dwa kursory i ma czasami problemy z oznaczeniami na mapie. Na szczęście optymalizacja jest dobra wszystko działa dosyć płynnie i ma niewygórowane wymagania sprzętowe. Udźwiękowienie, to już inna liga. Nieźle wypada dubbing, a także odgłosy otoczenia, broni i samych zombie. Nie gorzej jest też w przypadku muzyki, która posiada ten sam motyw przewodni co poprzednia odsłona serii. Ma również kilka nowych utworów, które dodatkowo
budują klimat gry.

 

Nowa część cyklu gier o zombie w polskim wydaniu wypadła nieźle. Nie ustrzegła się błędów z oryginału i nie gra się już w nią tak przyjemnie, ale wciąż ma swój klimat. "Dead Island: Riptide" to kolejna gra przeznaczona w głównej mierze dla tych, którzy szukają dobrej rozrywki i przyzwoitej oprawy audio-wizualnej oraz dla fanów pierwszej części serii.

 

Ocena: 6/10

 

 

źródło: YouTube.com (standardowa licencja)

 

Autor recenzji publikuje też na portalu www.filmweb.pl pod nickiem Piterwm90

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję

Galeria zdjęć - "Dead Island Riptide" – Wakacje z zombie

Temat / Nick / URL:

Treść komentarza:

-51 (57)

yoda99252
4208 dni temu

Gra przednia ale to powinien być dodatek do 1. Ważne że doczekałem się 2 część
Dodaj opinię do tego komentarza

Więcej artykułów od autora piterwm90

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 1589 dni temu

liczba odwiedzin: 2584

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 1522 dni temu

liczba odwiedzin: 1514

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 1540 dni temu

liczba odwiedzin: 2627

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4129 dni temu

liczba odwiedzin: 8550

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4377 dni temu

liczba odwiedzin: 4339

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4223 dni temu

liczba odwiedzin: 3758

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4210 dni temu

liczba odwiedzin: 8043

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4208 dni temu

liczba odwiedzin: 10025

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 3900 dni temu

liczba odwiedzin: 4305

Polecamy podobne artykuły

autor:pottero(558 pkt)

utworzony: 3788 dni temu

liczba odwiedzin: 7997

autor:Surgeon(725 pkt)

utworzony: 3096 dni temu

liczba odwiedzin: 4599

autor:bartoszkeprowski(3488 pkt)

utworzony: 3084 dni temu

liczba odwiedzin: 3383

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 2817 dni temu

liczba odwiedzin: 3787

autor:aragorn136(24997 pkt)

utworzony: 2458 dni temu

liczba odwiedzin: 3247

autor:pj(16465 pkt)

utworzony: 4513 dni temu

liczba odwiedzin: 16701

autor:admin(52257 pkt)

utworzony: 2873 dni temu

liczba odwiedzin: 2851

autor:admin(52257 pkt)

utworzony: 2603 dni temu

liczba odwiedzin: 2635

autor:admin(52257 pkt)

utworzony: 3082 dni temu

liczba odwiedzin: 3842

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 2336 dni temu

liczba odwiedzin: 3603

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 1924 dni temu

liczba odwiedzin: 3953

autor:aragorn136(24997 pkt)

utworzony: 1922 dni temu

liczba odwiedzin: 2853

autor:admin(52257 pkt)

utworzony: 2093 dni temu

liczba odwiedzin: 1964

autor:admin(52257 pkt)

utworzony: 2057 dni temu

liczba odwiedzin: 2255

autor:admin(52257 pkt)

utworzony: 2179 dni temu

liczba odwiedzin: 3126

autor:marmir83(1034 pkt)

utworzony: 716 dni temu

liczba odwiedzin: 1077

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 3523 dni temu

liczba odwiedzin: 5959

autor:pottero(558 pkt)

utworzony: 3257 dni temu

liczba odwiedzin: 5908

autor:aragorn136(24997 pkt)

utworzony: 2878 dni temu

liczba odwiedzin: 3916

autor:admin(52257 pkt)

utworzony: 2464 dni temu

liczba odwiedzin: 2328

autor:admin(52257 pkt)

utworzony: 2422 dni temu

liczba odwiedzin: 2073

autor:aragorn136(24997 pkt)

utworzony: 2085 dni temu

liczba odwiedzin: 2747

Teraz czytane artykuły

autor:pj(16465 pkt)

utworzony: 295 dni temu

liczba odwiedzin: 620

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4389 dni temu

liczba odwiedzin: 4535

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 11 dni temu

liczba odwiedzin: 174

autor:admin(52257 pkt)

utworzony: 304 dni temu

liczba odwiedzin: 408

autor:marmir83(1034 pkt)

utworzony: 1160 dni temu

liczba odwiedzin: 1271

autor:aragorn136(24997 pkt)

utworzony: 3569 dni temu

liczba odwiedzin: 5623

autor:matusiak(75 pkt)

utworzony: 4443 dni temu

liczba odwiedzin: 23282

Artykuły z tej samej kategorii

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 872 dni temu

liczba odwiedzin: 2950

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 1641 dni temu

liczba odwiedzin: 5450

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 11 dni temu

liczba odwiedzin: 174

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 740 dni temu

liczba odwiedzin: 1939

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 304 dni temu

liczba odwiedzin: 1280

autor:Ahyrion(582 pkt)

utworzony: 1787 dni temu

liczba odwiedzin: 6097

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 928 dni temu

liczba odwiedzin: 1251

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4303 dni temu

liczba odwiedzin: 8027

autor:GieHa(3496 pkt)

utworzony: 1742 dni temu

liczba odwiedzin: 10474

Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.

© 2025 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.221

Akceptuję pliki cookies
W ramach naszego portalu stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących cookies. Jednocześnie informujemy, iż warunkiem koniecznym do prawidłowej pracy portalu Altao.pl jest włączenie obsługi plików cookies.

Rozumiem i akceptuję