5 661
5 921 min.
Recenzje gier
piterwm90 (218 pkt)
3865 dni temu
2014-04-23 20:40:36
Gra opowiada o ekspedycji naukowo-filmowej, której celem jest podróż na jedną z wysp położonych niedaleko Japonii, by odnaleźć relikty starożytnej cywilizacji. Niestety, załoga statku Endurance po drodze na miejsce trafia w sam środek potężnego sztormu i rozbija się o skały na jednej z wysp położonych w Smoczym Trójkącie. Miejsce to jest fikcyjną wersją Trójkąta Bermudzkiego i całkowicie pasuje do legend, jakie możemy o nim usłyszeć. Wyspa, na którą trafiają rozbitkowie, jest niczym pułapka - kto raz na nią wejdzie, już się nie wydostanie, o czym bohaterzy się przekonają się wkrótce na własnej skórze. Widać w tej kwestii inspiracje twórców gry serialem "Zagubieni". Fabuła jest dość przewidywalna i liniowa, ale mimo wszystko nie nudna.
Protagonistką gry jest oczywiście młoda i atrakcyjna brytyjska archeolog, Lara Croft, jedna z największych heroin w historii gier. Obecna Lara bardzo różni się od tej, którą mogliśmy oglądać w poprzednich częściach. Do tej pory Lara przechodziła pewne transformacje, ale tym razem mamy już zasadniczą zmianę. Metamorfozie uległ nie tylko wygląd (odmłodzona Lara), ale przede wszystkim charakter z wyrazistym ciętym humorem. Moda na ukazywanie naturalnego człowieczeństwa w bohaterach trwa zarówno w kinie, jak i w grach, a pannie Larze wyszło to zdecydowanie na dobre. Mamy więc naturalną osobę, która zaczyna od zera - nie jest gotową bohaterką - i okazuje naturalne ludzkie emocje. Warto także wspomnieć o innych postaciach (rozbitkach), którzy towarzyszą Larze w przygodzie. Są wśród nich takie osoby, jak budzący szacunek mentor, bojaźliwy informatyk, typowy twardziel, nieświadoma ofiara oraz doktor liczący na sławę i pieniądze. Wszystko to ekipa filmowa, sztorm, ofiara, przetrwanie i wyspa nasuwa się skojarzenie z filmem "King Kong" i poniekąd tak jest, lecz nie widzę w tym nic złego.
Rozgrywka w "Tomb Raider" jest pewną kalką tego, co widzieliśmy w "Far Cry 3", ponieważ mamy oręż, którą możemy modyfikować wielokrotnie i dostosowywać do naszego stylu gry. Przyroda wyspy bywa też agresywna, choć nie w takim stopniu jak w tytule z ubiegłego roku, ale również pozwala nam na zbieranie surowców z zwierząt i roślin, co umożliwia ulepszenia naszego arsenału. Kolejne podobieństwo to punkty za wykonywanie efektownych "finiszerów" i zabójstw na wrogach. Gra kładzie zdecydowanie nacisk na celność i cichość, co skutkuje większą liczbą zdobytych punktów doświadczenia. Nie zabrakło również tego, co mieliśmy w wielu grach z poprzedniego roku - tzw. znajdziek. Rozrzuconymi elementami po całym świecie gry są tym razem różne artefakty, surowce, dokumenty i skarby. Oczywistą oczywistością jest też to, że te zdobyte punkty wydajemy na poszerzenie umiejętności Lary. Posiadamy trzy drzewka rozwoju odpowiedzialne za łowiectwo, przetrwanie i walkę. Właściwie warto inwestować w każdą umiejętność, może oprócz odzyskiwania strzał, bo to można robić bez inwestowania punktów, co jest małym błędem twórców. Wszystkie umiejętności są naturalne i realistyczne nie mamy styczności z czymś irracjonalnym, a każde ulepszenie jest dostępne z poziomu ogniska, na które na szczęście trafić można często. Posiadamy także umiejętność, w którą nie trzeba inwestować, a mamy ją praktycznie od początku - jest nią instynkt przetrwania, który jest czymś na wzór wzroku zabójcy z "Hitman: Rozgrzeszenie" lub wzroku orła z "Assassin’s Creed".
Pozwala nam on widzieć różne ważne elementy otoczenia - o ile przyda się do odnalezienia oponentów i znajdziek, to przy rozszyfrowaniu zagadek, które są domeną serii "Tomb Raider", psuje przyjemność, ponieważ zdecydowanie ułatwia ich rozwiązywanie, a są one i tak stosunkowo proste. Na szczęście można go nie używać. Szkoda też, że nie udało się stworzyć bardziej sandboxowego świata i jesteśmy blokowani przez niewidzialne ściany. Tak więc rozgrywka w "Tomb Raider" wydaje się mieć wiele wspólnego z "Far Cry 3" i innymi grami. Czy to celowe zagranie, czy może znak czasów, przyszłość pokaże.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję
Galeria zdjęć - "Tomb Raider" – Człowieczeństwo Lary
Więcej artykułów od autora piterwm90
Polecamy podobne artykuły
Teraz czytane artykuły
Nowości
Artykuły z tej samej kategorii
Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.
© 2024 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.217