O nasChronologiaArtykułyWspółautorzyPocztaZałóż bloga
 -

"Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist" – Cichociemny - Recenzje gier

„Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist” należy do gatunku skradanek z widokiem trzecio-osobowym (momentami pierwszoosobowym). Za jej stworzenie odpowiedzialne jest francuskie studio Ubisoft, które stworzyło takie wielkie serie jak „Assassin’s Creed”, „Prince of Persia”, czy „Far Cry". Po niezbyt udanych poprzednich odsłonach wielu oczekiwało powrotu serii na właściwe tory. Czy się udało ?

Wstęp
Treść artykułu
Galeria zdjęć
Opinie
Polecane artykuły
piterwm90 (218 pkt)Strona WWW Autora
Ilość odwiedzin:
7 541
Czas czytania:
8 224 min.
Kategoria:
Recenzje gier
Autor:
piterwm90 (218 pkt)
Dodano:
4318 dni temu

Data dodania:
2013-09-04 19:44:44

Tym razem Sam Fisher agent czwartego eszelonu będzie musiał zmierzyć się z niebezpieczną organizacją terrorystyczną nazywającą siebie inżynierami. Mają oni zamiar uderzyć w kilka ważnych amerykańskich miejsc i wywołać chaos i panikę. Będziemy musieli, im przeszkodzić przemierzając spory kawał świata. Nie zabraknie oczywiście współpracowników Sama takich jak Grim, czy Vic oraz kilku nowych twarzy: informatyka Charliego oraz agenta CIA Briggsa. Fabuła przedstawiona w „Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist” nie jest jakimś arcydziełem, ale prezentuje przyzwoity poziom - nie przeszkadza w graniu ani nie wybija się na pierwszy plan.

 

Rozgrywka zawsze była głównym elementem tej serii, podobnie jest tym razem. Większość czasu, jaki spędzimy w tej grze przeminie nam na wykonywaniu poszczególnych celów naszej misji. Natomiast dialogi i sceny przerywnikowe będą tylko niewielkim dodatkiem. Trzeba podkreślić, że wykonywanie zleconych nam zadań trwa dość długo co jest sporym plusem, nie raz będą nam one zajmowały powyżej godziny, a to duża rzadkość jak na obecne czasy.

 

Całość rozgrywki toczyć będzie się w różnych częściach świata, a elementem łączącym nasze poczynania z tymi miejscami jest centrum dowodzenia. W poprzednich odsłonach były to miejsca na powierzchni lub pod nią, teraz główną siedzibą czwartego eszelonu jest jednostka latająca o nazwie paladyn. Jak przystało na samolot jednostki specjalnej nie zabrakło w nim najnowszych zdobyczy techniki. Mamy w środku laboratorium, szpital, więzienie i wszystko, co potrzebne. Paladyna możemy oczywiście ulepszać co powoduje zwiększony mnożnik dochodu z misji oraz poszerzenie umiejętności Fishera.

 

Oręż jakim dysponuje nasz protagonista znów prezentuje się wybornie. Mamy bronie takie jak karabiny snajperskie i szturmowe, pistolety, pistolety maszynowe, strzelby, paralizator i kusze, a do prawie każdej możemy dodać po kilka ulepszeń co daje bardzo dużo możliwych kombinacji.

 

Oprócz broni mamy także, to czego nie brakuje, na przykład w filmach o Jamesie Bondzie, a co jest podstawą u agenta Fishera, czyli gadżety. Muszę przyznać, że od powstania „Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory” nie było tak rozbudowanej gry z tej serii. Wszystko zależy od naszej techniki i taktyki, ale multum gadżetów daje nam taką ilość rozwiązań i eliminacji przeciwników, że właściwie każdy poziom można przejść zupełnie inaczej. Akcesoria jakie posiadamy zaczynają się od takich klasycznych rzeczy jak wabik, taser lub przylepny IEM i kamera, a kończąc na takich nowinkach jak latający dron trirotor, kusza z gazem łzawiącym i wszystkie rodzaje granatów.

 

Przyjemnym dodatkiem jest także możliwość zmieniania wyglądu naszego ubrania co wpływa na nasze parametry związane z dyskrecją, opancerzeniem i operowaniem bronią. Choć taka rzecz jak zmiana koloru naszych gogli na inną barwę niż zieleń, to dla mnie troszkę profanacja niczym zapuszczenie włosów przez agenta 47, bo zielone gogle, to znak firmowy tej serii. Kupno każdego z ulepszeń będzie nas kosztowało pewną sumę pieniędzy, które będziemy zdobywać za eliminację lub obezwładnianie wrogów albo ich omijanie, a także wykonywanie różnych wyzwań.

 

Gra przyznaje pieniądze za trzy style gry: duch, panterę i szturmowiec. Co ciekawe i bardzo dobre ze strony twórców najwięcej pieniędzy zarobimy na stylu ducha, który polega na przechodzeniu misji bez zabijania co jest solą tej gry. Pantera, to taki pośrednik pomiędzy zabijaniem, a obezwładnianiem, natomiast szturmowiec to już całkowita anihilacja oponentów. Każdy znajdzie styl odpowiedni dla siebie.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję

Galeria zdjęć - "Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist" – Cichociemny

Temat / Nick / URL:

Treść komentarza:

0 (6)

yoda99252
4198 dni temu

Super recenzja czekam na więcej
Dodaj opinię do tego komentarza

Więcej artykułów od autora piterwm90

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 1579 dni temu

liczba odwiedzin: 2573

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 1512 dni temu

liczba odwiedzin: 1506

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 1530 dni temu

liczba odwiedzin: 2615

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4119 dni temu

liczba odwiedzin: 8529

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4367 dni temu

liczba odwiedzin: 4328

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4213 dni temu

liczba odwiedzin: 3751

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4200 dni temu

liczba odwiedzin: 8026

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4198 dni temu

liczba odwiedzin: 10014

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 3890 dni temu

liczba odwiedzin: 4294

Teraz czytane artykuły

Artykuły z tej samej kategorii

autor:GieHa(3490 pkt)

utworzony: 863 dni temu

liczba odwiedzin: 2935

autor:GieHa(3490 pkt)

utworzony: 1631 dni temu

liczba odwiedzin: 5432

autor:GieHa(3490 pkt)

utworzony: 1 dni temu

liczba odwiedzin: 43

autor:GieHa(3490 pkt)

utworzony: 730 dni temu

liczba odwiedzin: 1922

autor:GieHa(3490 pkt)

utworzony: 295 dni temu

liczba odwiedzin: 1248

autor:Ahyrion(582 pkt)

utworzony: 1777 dni temu

liczba odwiedzin: 6072

autor:GieHa(3490 pkt)

utworzony: 918 dni temu

liczba odwiedzin: 1241

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4293 dni temu

liczba odwiedzin: 8014

autor:GieHa(3490 pkt)

utworzony: 1732 dni temu

liczba odwiedzin: 10457

Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.

© 2025 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.191

Akceptuję pliki cookies
W ramach naszego portalu stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących cookies. Jednocześnie informujemy, iż warunkiem koniecznym do prawidłowej pracy portalu Altao.pl jest włączenie obsługi plików cookies.

Rozumiem i akceptuję