O nasChronologiaArtykułyWspółautorzyPocztaZałóż bloga
 -

"Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist" – Cichociemny - Recenzje gier

„Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist” należy do gatunku skradanek z widokiem trzecio-osobowym (momentami pierwszoosobowym). Za jej stworzenie odpowiedzialne jest francuskie studio Ubisoft, które stworzyło takie wielkie serie jak „Assassin’s Creed”, „Prince of Persia”, czy „Far Cry". Po niezbyt udanych poprzednich odsłonach wielu oczekiwało powrotu serii na właściwe tory. Czy się udało ?

Wstęp
Treść artykułu
Galeria zdjęć
Opinie
Polecane artykuły
piterwm90 (218 pkt)Strona WWW Autora
Ilość odwiedzin:
7 530
Czas czytania:
8 213 min.
Kategoria:
Recenzje gier
Autor:
piterwm90 (218 pkt)
Dodano:
4309 dni temu

Data dodania:
2013-09-04 19:44:44

Tym razem Sam Fisher agent czwartego eszelonu będzie musiał zmierzyć się z niebezpieczną organizacją terrorystyczną nazywającą siebie inżynierami. Mają oni zamiar uderzyć w kilka ważnych amerykańskich miejsc i wywołać chaos i panikę. Będziemy musieli, im przeszkodzić przemierzając spory kawał świata. Nie zabraknie oczywiście współpracowników Sama takich jak Grim, czy Vic oraz kilku nowych twarzy: informatyka Charliego oraz agenta CIA Briggsa. Fabuła przedstawiona w „Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist” nie jest jakimś arcydziełem, ale prezentuje przyzwoity poziom - nie przeszkadza w graniu ani nie wybija się na pierwszy plan.

 

Rozgrywka zawsze była głównym elementem tej serii, podobnie jest tym razem. Większość czasu, jaki spędzimy w tej grze przeminie nam na wykonywaniu poszczególnych celów naszej misji. Natomiast dialogi i sceny przerywnikowe będą tylko niewielkim dodatkiem. Trzeba podkreślić, że wykonywanie zleconych nam zadań trwa dość długo co jest sporym plusem, nie raz będą nam one zajmowały powyżej godziny, a to duża rzadkość jak na obecne czasy.

 

Całość rozgrywki toczyć będzie się w różnych częściach świata, a elementem łączącym nasze poczynania z tymi miejscami jest centrum dowodzenia. W poprzednich odsłonach były to miejsca na powierzchni lub pod nią, teraz główną siedzibą czwartego eszelonu jest jednostka latająca o nazwie paladyn. Jak przystało na samolot jednostki specjalnej nie zabrakło w nim najnowszych zdobyczy techniki. Mamy w środku laboratorium, szpital, więzienie i wszystko, co potrzebne. Paladyna możemy oczywiście ulepszać co powoduje zwiększony mnożnik dochodu z misji oraz poszerzenie umiejętności Fishera.

 

Oręż jakim dysponuje nasz protagonista znów prezentuje się wybornie. Mamy bronie takie jak karabiny snajperskie i szturmowe, pistolety, pistolety maszynowe, strzelby, paralizator i kusze, a do prawie każdej możemy dodać po kilka ulepszeń co daje bardzo dużo możliwych kombinacji.

 

Oprócz broni mamy także, to czego nie brakuje, na przykład w filmach o Jamesie Bondzie, a co jest podstawą u agenta Fishera, czyli gadżety. Muszę przyznać, że od powstania „Tom Clancy’s Splinter Cell: Chaos Theory” nie było tak rozbudowanej gry z tej serii. Wszystko zależy od naszej techniki i taktyki, ale multum gadżetów daje nam taką ilość rozwiązań i eliminacji przeciwników, że właściwie każdy poziom można przejść zupełnie inaczej. Akcesoria jakie posiadamy zaczynają się od takich klasycznych rzeczy jak wabik, taser lub przylepny IEM i kamera, a kończąc na takich nowinkach jak latający dron trirotor, kusza z gazem łzawiącym i wszystkie rodzaje granatów.

 

Przyjemnym dodatkiem jest także możliwość zmieniania wyglądu naszego ubrania co wpływa na nasze parametry związane z dyskrecją, opancerzeniem i operowaniem bronią. Choć taka rzecz jak zmiana koloru naszych gogli na inną barwę niż zieleń, to dla mnie troszkę profanacja niczym zapuszczenie włosów przez agenta 47, bo zielone gogle, to znak firmowy tej serii. Kupno każdego z ulepszeń będzie nas kosztowało pewną sumę pieniędzy, które będziemy zdobywać za eliminację lub obezwładnianie wrogów albo ich omijanie, a także wykonywanie różnych wyzwań.

 

Gra przyznaje pieniądze za trzy style gry: duch, panterę i szturmowiec. Co ciekawe i bardzo dobre ze strony twórców najwięcej pieniędzy zarobimy na stylu ducha, który polega na przechodzeniu misji bez zabijania co jest solą tej gry. Pantera, to taki pośrednik pomiędzy zabijaniem, a obezwładnianiem, natomiast szturmowiec to już całkowita anihilacja oponentów. Każdy znajdzie styl odpowiedni dla siebie.

 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję

Galeria zdjęć - "Tom Clancy’s Splinter Cell: Blacklist" – Cichociemny

Temat / Nick / URL:

Treść komentarza:

0 (6)

yoda99252
4189 dni temu

Super recenzja czekam na więcej
Dodaj opinię do tego komentarza

Więcej artykułów od autora piterwm90

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 1569 dni temu

liczba odwiedzin: 2565

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 1503 dni temu

liczba odwiedzin: 1496

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 1521 dni temu

liczba odwiedzin: 2605

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4109 dni temu

liczba odwiedzin: 8516

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4358 dni temu

liczba odwiedzin: 4321

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4203 dni temu

liczba odwiedzin: 3746

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4191 dni temu

liczba odwiedzin: 8018

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4189 dni temu

liczba odwiedzin: 10010

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 3881 dni temu

liczba odwiedzin: 4283

Teraz czytane artykuły

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4309 dni temu

liczba odwiedzin: 7530

autor:bonopasiak(3879 pkt)

utworzony: 1968 dni temu

liczba odwiedzin: 1827

autor:GieHa(3482 pkt)

utworzony: 2516 dni temu

liczba odwiedzin: 4948

autor:pj(16395 pkt)

utworzony: 3123 dni temu

liczba odwiedzin: 4569

autor:marmir83(1014 pkt)

utworzony: 103 dni temu

liczba odwiedzin: 402

autor:pj(16395 pkt)

utworzony: 1857 dni temu

liczba odwiedzin: 3807

Nowości

autor:eliart(747 pkt)

utworzony: 12 dni temu

liczba odwiedzin: 181

autor:aragorn136(24858 pkt)

utworzony: 21 dni temu

liczba odwiedzin: 127

autor:HR(351 pkt)

utworzony: 190 dni temu

liczba odwiedzin: 405

Artykuły z tej samej kategorii

autor:GieHa(3482 pkt)

utworzony: 853 dni temu

liczba odwiedzin: 2923

autor:GieHa(3482 pkt)

utworzony: 1622 dni temu

liczba odwiedzin: 5424

autor:GieHa(3482 pkt)

utworzony: 721 dni temu

liczba odwiedzin: 1910

autor:GieHa(3482 pkt)

utworzony: 285 dni temu

liczba odwiedzin: 1220

autor:Ahyrion(582 pkt)

utworzony: 1768 dni temu

liczba odwiedzin: 6036

autor:GieHa(3482 pkt)

utworzony: 909 dni temu

liczba odwiedzin: 1236

autor:piterwm90(218 pkt)

utworzony: 4283 dni temu

liczba odwiedzin: 8004

autor:GieHa(3482 pkt)

utworzony: 1723 dni temu

liczba odwiedzin: 10440

autor:aragorn136(24858 pkt)

utworzony: 124 dni temu

liczba odwiedzin: 438

Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.

© 2025 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.170

Akceptuję pliki cookies
W ramach naszego portalu stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących cookies. Jednocześnie informujemy, iż warunkiem koniecznym do prawidłowej pracy portalu Altao.pl jest włączenie obsługi plików cookies.

Rozumiem i akceptuję