O nasArtykułyWspółautorzyPocztaZałóż bloga

Łukasz Jureczka i jego kolarska pasja! - Wolny czas, przygoda

Adrenalina, wiatr we włosach i ponad 7 tys. km pokonywanych rocznie. Łukasz Jureczka, młody, ambitny miłośnik kolarstwa, na co dzień pracuje w firmie EKO-OKNA S.A. Hobby godzi z pracą, studiami i treningami. W minioną sobotę zainaugurował sezon kolarski startem w Cross Country w Orzeszu.

Informacje o artykule
394 dni temu

Data dodania:
2018-03-29 10:16:47

Pochodzi z niewielkiej miejscowości w powiecie raciborskim. Od najmłodszych lat jednym z ulubionych zajęć Łukasza Jureczki była jazda rowerem. Z zainteresowaniem śledził też transmisje kolarskie w mediach. Jednak własną przygodę z jednośladem „na poważnie” rozpoczął dopiero w technikum. - Za namową kolegi kupiłem dobrej klasy rower górski. Oszczędzałem na niego długo. Jak już go miałem, „kręciłem” coraz więcej kilometrów. Adrenalina, wiatr we włosach sprawiały, że z każdym następnym pokonanym kilometrem stawiałem sobie coraz wyższe cele – przyznaje Łukasz Jureczka, kolarz z firmy EKO-OKNA S.A. Chęć pokonywania coraz to dłuższych dystansów skłoniła Łukasza do zakupu kolejnego roweru, tym razem szosowego.

Kolarstwo, nie należy do najtańszych sportów, a dobry rower potrafi kosztować podobnie jak średniej klasy samochód, więc Łukasz wiedział, że na swoją pasję musi czym prędzej zarabiać. Po maturze i uzyskaniu kwalifikacji zawodowych początkujący kolarz poszukiwał pracy. Zatrudnienie znalazł w firmie EKO- OKNA S.A., jako mechanik przy „utrzymaniu ruchu”. - Była to moja pierwsza praca, w której bardzo dużo się nauczyłem. Mam też otwartą ścieżkę kariery zawodowej, co dla osoby w moim wieku jest bardzo ważne. Dodatkowo Spółka wspiera moją pasję. Sponsoruje koszulki i udział w zawodach, co jeszcze bardziej motywuje do osiągania coraz to lepszych wyników – podkreśla amator jazdy na dwóch kółkach.

Łukasz Jureczka godzi pracę z treningami i studiami zaocznymi, a czasem nawet biega. Rocznie pokonuje około 7 tys. km na dwóch kółkach (nie licząc zawodów). - Nie jest to wynik, z którego jestem zadowolony, ale na chwilę obecną nie mam czasu na częstsze treningi – mówi mechanik z EKO-OKIEN. Jego pierwsza rywalizacja, to Bolatická Třicítka w kwietniu 2015 r. tuż za granicą czeską. Mimo że o dobre miejsce trudno, Łukasz każdego roku wraca na tę samą trasę. Zawody mają bardzo prestiżową rangę, ponieważ jeździł w nich m.in. Jaroslav Kulhavý, czeski kolarz górski i przełajowy, mistrz i wicemistrz olimpijski, wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy MTB, mistrz świata w maratonie kolarskim oraz zdobywca Pucharu Świata w kolarstwie górskim. - Z taką gwiazdą, tego sportu spotkałem się w zeszłym roku na trasie – wspomina Ł. Jureczka. Zawody w Bolaticach, były jedne z ośmiu, w których w 2017 r. uczestniczył Łukasz. W tym roku szykuje się do co najmniej ośmiu rywalizacji. Jego największe, jak dotąd osiągnięcie, to zdobycie 3. miejsca w zawodach Belsky Okruh 2016 w Czechach, w kategorii zawodników zagranicznych. - Po tym sukcesie postanowiłem, że w kolejnych sezonach wystartuję  w jeszcze większej liczbie zawodów. Na razie cel realizuję i myślę, że nic nie stanie mi na drodze – życzyłby sobie młody kolarz.

W ubiegłym roku, Łukasza można było zobaczyć podczas m.in.: Bike Atelier Maraton Rybnik, BAM Olkusz, BAM Jastrzębie-Zdrój, Silherovicky Slausek, MTB Race Maroko-Nowiny czy BAM Ustroń. Niezmiennie do jego ulubionych zawodów należy Bolatická Třicítka w Czechach. Z dłuższych dystansów najwięcej wrażeń dostarczył Łukaszowi wyjazd z kolegami na szczyt Pradziada w Jesenikach, które zorganizowali w 2016 r. - Po 110 km jazdy rowerem dotarliśmy do podnóża góry i zaczęły się kolarskie schody. Około 10 km podjazd na szczyt dał nam się we znaki. Po 50 min dotarliśmy do celu. Byliśmy wyczerpani, ale widoki z góry zrekompensowały cały nasz trud podjazdu. Po krótkiej przerwie zaczęliśmy karkołomny zjazd w dół i powrót do domu. Natomiast najdłuższy dotychczasowy dystans jaki pokonałem to 300 km ( Racibórz- Kluczbork- Racibórz) – opowiada amator jazdy na dwóch kółkach. Łukasz wraz ze swoim kolegą z pracy Piotrem Gucikiem ma za sobą również start w Crossduathlonie w Kędzierzynie-Koźlu.

Tegoroczny sezon rozpoczął 24 marca startując w X Otwartych Mistrzostwach Orzesza - Cross Country 2018 o Puchar Burmistrza Miasta Orzesze. Zawody odbyły się w Parku na górce św. Wawrzyńca. Do pokonania było 6 okrążeń po 4 km każde. Łukaszowi nie udało się ukończyć trasy, ponieważ warunki nie pozwoliły na to. Wszechobecne błoto uniemożliwiło dalszą rywalizację. - Startowałem z samego końca, ponieważ pożyczyłem znajomemu pompkę i już nie miałem szans ustawić się w lepszym miejscu. Po starcie wszyscy ruszyli jak szaleni. Próbowałem przedostać się bliżej czołówki, ale nie było szans. Większość trasy przejechałem w błocie, a do tego przeszkody przygotowane przez organizatorów znacząco utrudniały mi rywalizację. Zaliczyłem 2 upadki, ale całe szczęście niegroźne. Do tego sprzęt odmawiał posłuszeństwa. W konsekwencji ukończyłem tylko 5 okrążeń. Dla mnie był to pierwszy start w typowej dyscyplinie XCO. Jak na warunki i trasę jestem mega zadowolony. Atmosfera extra, a co najważniejsze, zebrałem mnóstwo cennych doświadczeń, dzięki którym lepiej przygotuję się do tego typu zawodów – relacjonuje zawodnik.

Jak podkreśla amator kolarstwa, jazda na rowerze to najlepsza recepta na relaks, zdrowie i jednocześnie poznawanie regionu. - W naszym przypadku, dodatkowo można odwiedzić sąsiadów zza południowej granicy – mówi Łukasz. - Muszę przyznać, że dotychczas więcej kilometrów wykręciłem w Czechach niż u nas, ponieważ Czesi mają znakomicie przystosowane trasy nie tylko dla rowerzystów, ale też kolarzy – podkreśla Ł. Jureczka.

Oprócz pokonywania kilometrów jednośladem Łukasz Jureczka biega. - Nie jestem wielkim miłośnikiem biegania, ale w raciborskich zawodach zawsze chętnie startuję. W ubiegłym roku zaliczyłem cykl 4 Biegi Racibórz (3 biegi na ok 10 km i półmaraton), w tym roku też mam już kilka startów za sobą. Robię to wyłącznie rekreacyjnie i dla towarzystwa. Mamy super ekipę, z którą zawsze chętnie biorę udział w rywalizacjach biegowych. Docelowo chcę się skupić na kolarstwie- kończy sportowiec.

Autor tekstu: Justyna Korzeniak / Adventure Media
Zdjęcia: Archiwum Łukasza Jureczki

EKO-OKNA S.A. to międzynarodowy producent stolarki okiennej i drzwiowej z PVC, drewna i aluminium. Na rynku od 1998 roku. Produkcja odbywa się w czterech halach, wyposażonych w najnowocześniejsze, w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne. Proces produkcyjny wspierany jest przez wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę pracowniczą. Firma stawia na rozwój i innowacje. EKO -OKNA jako pierwsi w Europie wprowadziły do masowej sprzedaży okna wykonane w technologii kształtowego zgrzewania profili V-Perfect. Firma oferuje kilkadziesiąt różnych systemów okiennych i drzwiowych. Produkuje także systemy przesuwne, rolety, bramy segmentowe czy moskitiery. Wszystko najwyższej jakości, gdyż korzysta z wysokiej klasy materiałów pochodzących od wiodących, europejskich dostawców. Zakład daje gwarancję bezpieczeństwa i trwałości swoich produktów. Działa w oparciu o systemy zarządzania jakością ISO 9001. Posiada też Certyfikat CE.

Mogą Cię zainteresować odpowiedzi na te pytania lub zagadnienia:

Galeria zdjęć - Łukasz Jureczka i jego kolarska pasja!

Temat / Nick:

Treść komentarza:

Więcej artykułów od autora admin

utworzony: 3 dni temu

Teraz czytane artykuły

Łukasz Jureczka i jego kolarska pasja! - Wolny czas, przygoda

"Assassin’s Creed: Liberation HD" – Zniewolona - Recenzje gier

„Assassin’s Creed: Liberation HD” miał już swoją premierę w październiku 2012 roku. Był to tzw. exclusive na konsole przenośne PlayStation Vita. Teraz doczekaliśmy się konwersji tej gry na komputery stacjonarne w wyższej jakości graficznej. Niestety, nad czym pewnie większość ubolewa, nie została wydana polska wersja językowa. Co ma zatem do zaoferowania stara, a jednocześnie nowa odsłona złotego dziecka Ubisoftu?

Zagadka gwiezdnych szybów Wielkiej Piramidy w Gizie – część 3 - Niewiarygodne, niewyjaśnione

Oto trzecia i ostatnia część artykułu. Ciekawi starożytnych zagadek? Wsiadajcie na pokład. Płyniemy do Egiptu. A później na wielbłądach ruszamy na płaskowyż Giza, aby ostatecznie odkopać „zasypane piaskiem” tajemnice – istotę, która zbudowała piramidy.

Odwiedzin: 663

Autor: pjTechnologie

Misja zakończona sukcesem. Rakieta Falcon Heavy wystartowała! - Technologie

6 lutego 2018 roku – ta data przejdzie do historii branży kosmicznej. Zaplanowany był bowiem na ów dzień start Falcona Heavy – rakiety porównywalnej do słynnego Saturna V, który zabrał ludzi na Księżyc. Wszyscy miłośnicy lotów kosmicznych mocno trzymali kciuki, aby niełatwa misja się udała. Na szczęście, na przeszło 90 procent można mówić o wielkim sukcesie! Brawa dla Elona Muska – szefa firmy SpaceX!

"Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy" – Yoda byłby dumny! - Recenzje filmów

Po dziesięciu latach od premiery „Zemsty Sithów” ponownie udajemy się do odległej galaktyki. Siódmy epizod kultowej sagi to na szczęście inny film niż prequelowa trylogia Lucasa. Widać, że to produkcja zrealizowana przez fana dla fanów, z szacunkiem, klasą i pasją. Moc się przebudziła, a ten, kto nie wierzył, że tak się stanie, może odetchnąć z ulgą.

Skąd pochodzi intuicja? - Intrygujące

W życiu człowieka często dochodzi do sytuacji, gdy podejmujemy pewne działania, ponieważ czujemy wewnętrznie, że akurat tak trzeba. Nieraz odczuwamy, nie wiedząc dlaczego, silne wrażenie, że dokądś należy się udać, coś napisać, z kimś się skontaktować itd. Niejednokrotnie nieznana nam bliżej moc działa w zupełnie odwrotnym kierunku i zdaje się nam podpowiadać: „nie idź”, „nie dzwoń”, „nie jedź”. W obu przypadkach nie potrafimy logicznie wytłumaczyć, skąd pochodzi to intuicyjne wiedzenie. Po prostu czujemy nieodpartą potrzebę, aby podążyć za głosem tajemnicy.

Odwiedzin: 348

Autor: pjKultura

Czy "Zimna wojna" – najlepszy europejski film roku 2018 zdobędzie Oscara? - Kultura

15 grudnia po raz 31. przyznano prestiżowe Europejskie Nagrody Filmowe (zwane też Europejskimi Oscarami). Podczas uroczystej gali w malowniczej Hiszpanii królował jeden film. Polski film. Mowa o „Zimnej wojnie” Pawła Pawlikowskiego. Zgarnął nagrody w niemal wszystkich najważniejszych kategoriach. A ostatnio znalazł się w grupie dziewięciu filmów nieanglojęzycznych typowanych przez amerykańską Akademię Filmową do Oscara!

Odwiedzin: 6484

Autor: PaMTechnologie

Drukarki 3D – przyszłość i nowoczesna technika czy wielki bubel - Technologie

Naukowcy mówią – drukarki 3D zrewolucjonizują świat. Wynalazek na miarę internetu. Następna dekada to przyszłość drukarek 3D?

Odwiedzin: 9243

Autor: pjSavoir Vivre

Weselne zwyczaje - Savoir Vivre

Ślub i wesele to bardzo ważne chwile w życiu każdej pary. To również czas pełen stresu, wzruszeń i zabawy. Przypomnimy i przybliżymy zwyczaje oraz liczne przesądy dotyczące tego wydarzenia.

Największe warzywa w Polsce rosną na działce w Raciborzu! - Dom i ogród

Piotr Holewa, mieszkaniec Raciborza hoduje największe warzywa w Polsce. Jest jedyną osobą, która zdobyła 19 tytułów Mistrza Polski w hodowli gigantycznych marchewek, buraków, dyń, kabaczka czy kalarepy. Co najważniejsze, jego okazy nie zawierają chemii, są wolne od GMO, odżywiane tylko naturalnym obornikiem i kompostem. Takich działkowców pasjonatów jak pan Piotr nie ma wielu w Europie, jego pasja wymaga cierpliwości, poświęcenia i dużej wiedzy na temat roślin.

Odwiedzin: 597

Autor: adminKultura

Międzynarodowy Dzień Teatru 2018 – orędzia - Kultura

27 marca przypadł kolejny 57. Międzynarodowy Dzień Teatru – święto bardzo szlachetne, dzięki któremu teatr nie jest tylko rozrywką dla wybrańców, ale też ważną dziedziną kultury dla całego społeczeństwa. O samej idei i jego początkach już pisaliśmy. Przekazywaliśmy też informacje o tym, jak ów dzień był w poprzednich latach celebrowany w poszczególnych miastach. Tym razem skupimy się na towarzyszących orędziach – polskim i światowym, jakie przygotowują i wygłaszają wybitne osoby „teatralnego świata”.

Skazani na seans 3D - Artykuły o filmach

Ludzie na zdjęciu raczej nie wyglądają na poirytowanych. Wręcz przeciwnie, choć mają poważnej miny, rozkoszują się w myślach majestatycznym widokiem kosmosu w 3D (fotografia pochodzi z profilu NASA Goddard Space Flight Center z portalu flickr.com). Faktycznie w filmach stricte przyrodniczych i naukowych technologia ta sprawdza się, gdyż stanowi ważny element magiczny – możemy bardziej namacalnie wsiąknąć w świat mikro i makro, badając go i poznając „od podszewki”. Ale czy w opowieściach fabularnych to 3D jest aż tak niezbędne? Czy to aby nie przede wszystkim chwyt marketingowy mający na celu wyciągnięcie od zahipnotyzowanych kinomanów więcej zaoszczędzonej gotówki?

Odwiedzin: 2285

Autor: pjPrzepisy

Zapiekanka brokułowo-kalafiorowa - Przepisy

Kiedyś proponowaliśmy pyszną zapiekankę ziemniaczaną. Nadszedł czas na kolejną, ale tym razem z mielonego mięsa, kalafiora i brokułów. To znakomity pomysł na obiad.

Odwiedzin: 1282

Autor: pjOrganizacje

Grudniowa Szlachetna Paczka – pomoc dla biednych rodzin - Organizacje

Są w naszym kraju inicjatywy, o których warto, a nawet trzeba mówić. Jedną z nich jest Szlachetna Paczka. To projekt pomocy bezpośredniej dla tych rodziców, którzy z powodu trudnej sytuacji materialnej nie są w stanie sprawić świątecznych prezentów sobie i swoim pociechom. Na szczęście, dzięki działaniom setek tysięcy wolontariuszy i licznych darczyńców spełnianie marzeń jest możliwe. Nie ma nic piękniejszego niż namalować uśmiechy na twarzach zarówno dzieci, jak i dorosłych będących w potrzebie.

"Syn dwóch matek" – Mały Jasio i Kobiety Anioły - Recenzje książek

Jeśli chcecie się wzruszyć i poznać zawiłe ludzkie losy, a cenicie intrygujące reportaże, to jest pewna wydana przez Trzecią Stronę książka, którą polecam. Mowa o napisanej przez Małgorzatę Karolinę Piekarską i jej nieżyjącego już ojca Macieja Piekarskiego należącej do literatury faktu pozycji pt. „Syn dwóch matek”.

Najlepsze gry komputerowe 2013 roku - Recenzje gier

Rok 2013 obfitował w wiele ciekawych tytułów, a także kilka spektakularnych porażek. Nie zabrakło wielu niespodzianek i nowych marek oraz kontynuacji i restartów kilku serii. Ten rok był lepszy od poprzedniego, ale gorszy od fenomenalnego 2011. Nadeszła pora na podsumowanie dwunastu miesięcy i wybranie najlepszych gier na PC tego okresu.

"Uncharted 4: Kres Złodzieja" – Odnalazł swoją fortunę - Recenzje gier

W 2007 roku amerykańskie studio Naughty Dog (nieznane tak jak obecnie) wydało swój pierwszy exclusive dla Sony. Miała to być gra nastawiona na doraźne załatanie luki, którą powiększała coraz gorzej spisująca się seria „Tomb Raider” – niegdysiejsze sacrum dla gier zręcznościowo-przygodowych.

Odwiedzin: 1558

Autor: pjTechnologie

Perowskit w rękach Polki Świętym Graalem dla nauki - Technologie

Większość posłów wchodzących w skład Komisji Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii na pytanie dziennikarza: „z czym panom kojarzy się perowskit?”, zrobiła wielkie oczy i bezradny gest rękoma. Nie czytają naukowych artykułów, mają problem z pamięcią, czy są zbyt zajęci rozmyśleniem nad własnym ego? Trudno jednoznacznie stwierdzić. Pewne za to jest, że owy perowskit, dzięki Oldze Malinkiewicz może odmienić oblicze energii elektrycznej.

utworzony: 3 dni temu

autor:aragorn136(4763 pkt)

utworzony: 1671 dni temu

liczba odwiedzin: 3658

Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.

© 2019 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.401

Akceptuję pliki cookies
W ramach naszego portalu stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących cookies. Jednocześnie informujemy, iż warunkiem koniecznym do prawidłowej pracy portalu Altao.pl jest włączenie obsługi plików cookies.