6. PlayStation 2/PS2 (2000)
źródło: wikimedia.org
Godny następcą PSX. Na świecie sprzedało się aż 155 milionów egzemplarzy! PS2 to 64-bitowy procesor, 32 MB RAM i możliwość uruchamiania gier na płytach CD-ROM i DVD-ROM. Co więcej, konsola była kompatybilna wstecz, czyli umożliwiała korzystanie z tytułów, które wyszły na PSX. Można było odtwarzać na niej także filmy na DVD i muzykę na dyskach CD-Audio.
Świetnie sprzedającą się grą była m.in. „Grand Theft Auto: San Andreas”.
7. Nintendo Wii (2006)
źródło: wikimedia.org
Konsola zbudowana przez japońską firmę Nintendo. Wyróżniała się tym, że posiadała dodatkowo bezprzewodowy kontroler – pilot Wii, który mógł być używany jako urządzenie typowo wskazujące i pozwalał na wykrywanie ruchu w trzech wymiarach. Nintendo Wii zaopatrzona była też w usługę WiiConnect24, dzięki której za pośrednictwem Internetu można było otrzymywać wiadomości i pobierać uaktualnienia.
8. Xbox 360 (2005)
źródło: wikimedia.org
Co prawda wcześniej, bo w 2001 roku była wydana na rynek konsola Xbox, ale przyjrzymy się popularniejszej wersji 360. Posiadała trójrdzeniowy procesor 3,2 GHz i 512 MB RAM. Dodatkowo platformę zintegrowano z usługą Xbox Live, dzięki której gracze mogli rywalizować w trybie online, jak i również pobierać gry zręcznościowe, dema gier, filmy z gier, programy telewizyjne itp.
Główny konkurent Nintendo Wii i Playstation 3.
9. PlayStation 3/PS3 (2006)
źródło: wikimedia.org
Trzecie, najbardziej rozwinięte, dziecko Sony Computer Entertainment, o którym można napisać osobny artykuł. Skupimy się na najważniejszych elementach. Jego specyfikacja m.in. 512 MB RAM i procesor Cell, składający się z 64-bitowego procesora PowerPC oraz siedmiu rdzeni.
PS3 pozwalało na oglądanie filmów na Blu-ray, odczytywanie zdjęć, muzyki z sieci lokalnej i pamięci USB. Rozwinięto także obsługę Internetu, wbudowano możliwość przeglądania stron WWW, grania w trybie wieloosobowym itd.
10. Xbox One (2013)
żródło: www.flickr.com/photos/samchurchill
Xbox One, jak sama nazwa wskazuje, to następca Xbox 360, ale niestety, niekompatybilny wstecz, gdyż ośmiordzeniowy procesor konsoli jest oparty na całkiem innej od swojego poprzednika architekturze.
11. PlayStation 4/PS4 (2013)
źródło: wikimedia.org
Najnowsza, czwarta konsola gier wideo od Sony. Jej m.in. 64-bitowy, 8-rdzeniowy procesor oparty na mikroarchitekturze „Jaguar”, 8 GB RAM oraz wyświetlanie gier w wysokiej rozdzielczości HD 720p (1280x720) i 1080p (1920x1080). Co ciekawe, ma w sobie wymienny dysk twardy o pojemności 500 GB i funkcję nagrywania filmów z rozgrywki! Jeszcze trzeba wspomnieć o usłudze grania w tzw. chmurze (możliwości uruchomienia gier z poprzednich odsłon konsol).
Dwa poniższe filmiki doskonale obrazują, jak zmieniała się technologia. Zobaczcie fragmenty super popularnej i mega trudnej „Contry” oraz zwiastun gry z uniwersum „Władcy pierścieni”, czyli „Śródziemie: Cień Mordoru” (premiera na konsolach w listopadzie):
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję
Więcej artykułów od autora pj
Polecamy podobne artykuły
Teraz czytane artykuły
Nowości
Artykuły z tej samej kategorii
Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.
© 2024 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.214