O nasChronologiaArtykułyWspółautorzyPocztaZałóż bloga
 -

Bojler elektryczny, najbardziej ekonomiczne ustawienie i ogrzanie wody - Dom i ogród

Jaką temperaturę ustawić na termostacie bojlera, aby zminimalizować opłaty za prąd? Opiszemy kilka ważnych zasad związanych z oszczędna pracą bojlera. Zmniejsz swoje rachunki za prąd.

Wstęp
Treść artykułu
Galeria zdjęć
Opinie
Polecane artykuły
PaM (1166 pkt)Strona WWW Autora
Ilość odwiedzin:
281 931
Czas czytania:
698 001 min.
Kategoria:
Dom i ogród
Autor:
PaM (1166 pkt)
Dodano:
4589 dni temu

Data dodania:
2012-10-23 23:48:04

Bojler elektryczny – nieistotne czy ma 40, 60, 80, 120 litrów i więcej. Każdy z nich będzie ogrzewał wodę grzałką elektryczną różnej mocy, 1000W, 1500W, 2000W itp. Grzałka w bojlerze najczęściej jest dopasowana do jego pojemności. Optymalnie dobrana potrafi zaoszczędzić energię elektryczną.

 

Przed zakupem bojlera należy mieć na uwadze ilość osób, które z bojlera będą korzystały. Dla jednej osoby przy codziennej kąpieli i myciu naczyń w zupełności wystarczy 40 litrów wody. Dla dwóch osób może wystarczyć 60 litrów. Analogicznie dla czterech osób w założeniu, iż każda będzie musiała się wykąpać codziennie wieczorem należy zaplanować minimum 100 litrów ciepłej wody.

 

Ekonomicznym rozwiązaniem będzie zastosowanie jak najmniejszej pojemności bojlera, przystosowanej do planowanego użytkowania i ilości osób korzystających z ciepłej wody. Za mała ilość litrów spowoduje szybsze wyczerpywanie się ciepłej wody co w efekcie spowoduje jej niedobór. W takim przypadku przy wieczornej kąpieli ciepłej wody może po prostu zabraknąć. Przy dużym zbiorniku woda jest niewykorzystana, a zastosowana grzałka większej mocy musi ogrzać więcej litrów co odbija się na kosztach energii elektrycznej.

 

Mając dobrany optymalnie bojler (zalecamy dla 3 osób max 80 litrów, 1500W) pozostaje jeszcze problem jego prawidłowego ustawienia i użytkowania. Wiadomo, że każdy bojler musi pobrać pewną energię elektryczną, aby zamienić ją w energię cieplną. Drugim ważnym parametrem zbiornika w bojlerze jest jego przenikalność cieplna. Nawet najlepszy bojler w przypadku wyłączenia zasilania będzie tracił energię cieplną. Taniej będzie utrzymać daną temperaturę za pomocą ustawionego termostatu niż uruchamiać zasilanie okresowo, np. 2 godziny przed planowaną kąpielą. Bojler podłączony 24h / dobę będzie uruchamiał się w zależności od potrzeby na 10-15 min co pewien czas, aby zniwelować utratę energii cieplnej.

 

Pozostaje jeszcze kwestia ekonomicznego ustawienia termostatu. Im wyższa zadana temperatura, tym potencjał cieplny ogrzanej wody, a zewnętrzną temperaturą jest większy, a co za tym idzie większe straty cieplne i w efekcie energetyczne. Co prawda większa temperatura wody starcza na dłużej, gdyż mniej jej potrzeba przy mieszaniu z zimną wodą, aby uzyskać odpowiednią temperaturę do użytku, lecz oszczędność jest pozorna. Zimna woda wpada do gorącego bojlera podczas użytkowania ciepłej wody powoduje szybkie schładzanie wody użytkowej obniżając ją znacznie od temperatury zadanej. W efekcie potrzebujemy znacznej energii elektrycznej w celu wyrównania temperatury wody do zadanego poziomu np. 65-70 stopni.

 

Znacznie lepszym rozwiązaniem będzie ustawienie temperatury zadanej jak najniższej np. 45-50 stopni, aby po jej wyczerpaniu szybko i skutecznie nagrzać wodę do temperatury zadanej. Różnica potencjału jest niewielka, a zatem strata również nie jest tak gwałtowna. Niższa temperatura zadana skutkuje zmniejszeniem czasu nagrzewania zbiornika, a zatem zmniejsza koszty zużycia energii elektrycznej. W tym wariancie temperatura wody może być na takim poziomie, aby nie mieszać jej z wodą zimną np. do kąpieli. Należy zwrócić uwagę, aby raz na tydzień podnosić temperaturę w bojlerze do 60 stopni, aby zabić bakterię legionella, po czym możemy znów zmiejszyć temperaturę zadaną. W czasie np. kąpieli dobrze, aby bojler w takim przypadku pracował i podnosił temperaturę wyrównując bilans wyjściowej wody ciepłej z wejściową w tym samym czasie wodą zimną. Tak użytkowany i ustawiony bojler będzie oszczędną metodą na podgrzanie ciepłej wody.  

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję

Temat / Nick / URL:

Treść komentarza:

18 (316)

Adrian
4051 dni temu

Pierwszy bojler w domu miał 80 litrów i działał 12 lat. Nasza rodzina liczy 4 osoby. Tyle tylko, że dzieci były małe i do kąpieli dużo nie trzeba było. Drugi miał 100 litrów i przy ustawieniu poniżej 60 stopni trzecia osoba myjąca się pod prysznicem miała już chłodną wodę. Czwarta miała wtedy dzień dziecka :-). Ustawiliśmy na wyższą temperaturę i bojler skończył żywot po 5 latach. Od dzisiaj mamy 120-litrowy i metodą prób i błędów sprawdzimy jak będzie funkcjonować. Z jednej strony rozumiem oszczędzanie, ale pewien komfort musi być. Nie wyobrażam sobie życia bez ciepłej (nie letniej) wody.
Dodaj opinię do tego komentarza

-4 (78)

Adrian
3114 dni temu

Jeszcze jedno woda 40 stopni To ile będzie miała jak zacznę lać wodę do kąpieli do wanny? Bojler według autora 60l temp.50 stopni. Po wlaniu 30l woda do prysznica około 36-38st) czyli 4/5 ciepłej i 1/5 zimnej wody. Na ile sekund starczy wody? Przy czym woda w bojlerze schładza się z każdym wylanym litrem. Pytanie w jakiej temp. będzie się kąpać 3 osoba? Bo ja myślę, że już druga będzie stać w zimnej wodzie.
Dodaj opinię do tego komentarza

-57 (119)

Pola.
2958 dni temu

Masz absolutną rację.
Dodaj opinię do tego komentarza

13 (37)


2010 dni temu

Po co wam tak duze zbiorniki? U mnie bojler 20l to za Duzo !! z perlatorem 4l/min to 5-10 min prysznica! Po pol godziny woda znow jest nagrzana. Jedna osoba ma na 8 am, druga na 9am a trzecia kapie sie gdy ma ochote. Czemu wy kapiecie sie seria? Wszyscy jeden po drugim?? Zanim mnie zaatakujecie to zwroccie uwage ze celowo zyje oszczednie bo inwestuje, wy nie ale dlatego zawsze bedziecie dziadami.
Dodaj opinię do tego komentarza

18 (32)

Może i bogaty
1952 dni temu

Ale kultury i wychowania nie kupisz. Pod tym względem jesteś biedny jak mysz .
Dodaj opinię do tego komentarza

5 (15)


1760 dni temu

Masz rację, kompiel seriami to złe wyjście bo woda będzie chłodna. Odstępt w kapieli godziny i zyskujecie komfort czyli ciepłą wode, plus oszczędność - decyzja należy do was.
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)

Rysiek
1717 dni temu

u mnie stosuje się inną serię. chlopaki kapią sie czesto razem w wannie w tej samej wodzie. nie z oszczędności (to efekt uboczny), tylko dla frajdy. Z żoną też czesto pytamy się wzajemnie : "zostawic ci wodę?"- nie widzimy w tym nic zdrożnego. całujemy się razem, spimy razem i nie tylko;). Na koniec kapieli i tak trzeba sie splukać wodą bez płynów. Mamy bojler 80l i w zupelnosci wystarcza, jednakże i tak pożera sporo kasy. To 20 letni ariston (moze dlatego).
Dodaj opinię do tego komentarza

10 (20)

Ile czasu potrzeba żeby bojler 80litrow zagrzał wode ?
2000 dni temu

Ile czasu potrzeba żeby bojler 80litrow zagrzał wode ?
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)

Fred
1448 dni temu

Zależy od mocy grzałki i ustawionej temperatury. Średnio 2-3 godz. trzeba poczekać.
Dodaj opinię do tego komentarza

5 (249)

bojler na 4 osoby
4103 dni temu

Jak dla mnie np. bojler 150 litrów jest za duży, bardzo długo się nagrzewa i szybko wytraca ciepło, chyba taki max 100 litrów na 4 osoby wystarcza w zupełności jak nie 80 litrów. Po każdej kąpieli odczekać 20 min i można się kąpać ponownie lub ustawić przed kąpielą wyższą temperaturę. Mniejsze straty ciepła i prądu
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)

re
967 dni temu

Rozdzielacze CO - podpowiecie, jakie wybrać, żeby widzieć różnicę? Czy macie doświadczenie z tym - https://sterownikitech.pl/rozdzielacze,c37.html ? Warto w nie uderzyć czy średnio? Ewentualne produkty jakiej marki polecacie?
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)

re
866 dni temu

A jakie polecacie sterowniki ogrzewania podłogowego? Czy takie - https://sterownikitech.pl/sterowniki-do-podlogowki,c28.html ? Ewentualnie jakie inne warto brać pod uwagę? Podpowiedzi, sugestie?
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (30)

rek
3006 dni temu

Czy dobrym rozwiązaniem będzie wstawienie zaworu trójdrożnego termostatycznego na wyjście z bojlera? Termostat ten byłby zasilany wodą z bojlera i zimną wodą z sieci, a na wyjściu będzie zadana temperatura, np 45 stopni. W sezonie letnim dzięki takiemu zabiegowi można raz na kilka dni nagrzać bojler (rozsądne minimum to 250l-300l) do temperatury np 70-80 stopni. Starczy to na kilka dni (dla jednej osoby może nawet dwa tygodnie), a termostat zapewni odpowiednią temperaturę. Należy mieć na uwadze, że aby zawór termostatyczny działał bezawaryjnie trzeba mieć zainstalowany zmiękczacz do wody.
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (50)

Michał
3387 dni temu

Sposób użytkowania opisany dla osób posiadających zwykłą taryfę prądu G11. Przy korzystaniu z taryfy G12 czyli tzw. nocnej, należy przyjąć zupełnie inną strategię. Tańsza energia dla posiadaczy taryfy G12 jest dostępna w godzinach 21-7 i 13-15 i tylko w tych godzinach bojler powinien ogrzewać wodę. W moim przypadku bojler włącza się w godzinach 21-24, 6-7 i 13-15, ogrzewając wodę do 70 stopni. Przy pojemności bojlera = 80l, ilość gorącej wody spokojnie wystarcza dla 4 osób a średnie dzienne zużycie energii elektrycznej dla jej ogrzania wynosi 4 KWh. Co przy cenie 0,22 gr za 1 KWh daje dzienny koszt poniżej 1 zł.
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (24)

andrzej
3380 dni temu

coś ci się potaśtało z ceną 0,22za kwh a gdzie dystrybucja ? 0,3 za kwh
Dodaj opinię do tego komentarza

-6 (12)

marcin
3378 dni temu

dokładnie - coś zaniżona ta cena za 1kWh :)
Dodaj opinię do tego komentarza

-5 (13)

ja
3372 dni temu

Nie 0,3 tylko 0,05+0,016
Dodaj opinię do tego komentarza

-4 (4)

eco
2982 dni temu

Cena to może i taka była ale już nie jest bo wzrosła po latach
Dodaj opinię do tego komentarza

-1 (1)

IKOKI
1934 dni temu

G12W, rok 2020, cena nocna 0.248gr brutto ze wszystkim, więc jest o co walczyć. Dystrybutor Tauron.
Dodaj opinię do tego komentarza

3 (7)

Zdzichu
1496 dni temu

Skąd wy takie ceny bierzecie??? Doliczcie pozostałe składniki, wychodzi 0,6 - 0,8 zł za kWh! Ktoś inny płaci ze resztę? Niedługo zrobią prąd po 0,10 zł + miliard za koszty stałe, handlowe itd i wyjdzie ci jak za zboże!
Dodaj opinię do tego komentarza

9 (11)

h6dro
2849 dni temu

8h grzania i 4kw? Grzalka 500w?
Dodaj opinię do tego komentarza

5 (5)

Zdzichu
1496 dni temu

Gdzie ty kupujesz prąd po 22 grosze za kWh? Obejrzyj dokładnie rachunek, sumę podziel przez liczbę kWh i wyjdzie ci 0,6 - 0,8 zł za sztukę! X 4 kWh = prawie 3 zł dziennie.
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)

Aragorn136
1495 dni temu

Zdzichu to artykuł sprzed kilku lat
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)

Dziekuje
1025 dni temu

Za proste,logiczne wytłmaczenie
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (324)

Martyna
4103 dni temu

Potrzebuje bojler na 4 osoby jakiej pojemności najlepiej kupić takie urządzenie. Może ktoś zna i kupował coś w firmie Adagre ?? Zamierzam tam kupić ale nie chcę kupować w ciemno.
Dodaj opinię do tego komentarza

3 (53)

Tomasz
2957 dni temu

Trzy tygodnie temu kupiłem u nich w sklepie www.grzejemy.pl bojler 120 litrów firmy Stiebel Eltron i powiem że jest ok :)
Dodaj opinię do tego komentarza

4 (16)

Maciej
2322 dni temu

Strasznie słaba firma skoro sami sobie komentarze wstawiacie:)
Dodaj opinię do tego komentarza

-4 (6)

na 4 osoby
2861 dni temu

Ja na 4 osoby nie kupowałbym większego jak 160 litrów, czasami 120 litrów starczy, jak zużycie wody jest rozłożone w czasie. Wtedy mniejszy bojler może mieć czas na podgrzanie. Większy bojler kupujemy wtedy, gdy np 4 osoby korzystają z wody zaraz po sobie i w ciągu np godziny zużyją kilkanaście litrów ciepłej wody. Wtedy poleciłbym około 160 litrów.
Dodaj opinię do tego komentarza

-1 (1)

Mateusz hoppe
3084 dni temu

Mam problem z bojlerem co zrobić gdy woda wycieka
Dodaj opinię do tego komentarza

-5 (17)

jack
3071 dni temu

Prawdopodobnie masz zardzewiałą powłokę bojlera. Trzeba zakręcić zawory i spuścić wodę. Następnie zdjąć bojler i znaleźć miejsce przecieku. Jeżeli jest to uszczelka to wystarczy odkręcić najczęściej od spodu cały pierścień. Jeżeli to jest starszy bojler i było np. przegrzanie to mogło dojść do pęknięcia powłoki. W takim wypadku miejsce przecieku trzeba zaspawać. Czasami taki bojler nie nadaje się do naprawy i trzeba kupić nowy.
Dodaj opinię do tego komentarza

4 (6)


2282 dni temu

Kupić nowy
Dodaj opinię do tego komentarza

-1 (29)

barys2
3372 dni temu

To jest opis dla tych którzy kąpią się codziennie. Jak sprawa wygląda dla tych którzy kąpią się 2 x w tygodniu, pozostałe dni tylko się myją ? Czy musi być cały czas na "chodzie".
Dodaj opinię do tego komentarza

-3 (25)

eco
3359 dni temu

Wydaje mi się, że w przypadku małego bojlera można go zostawić włączonego non-stop. Dla wielkiego np. takiego powyżej 80 litrów, chyba lepiej by było włączyć go w dniu kiedy chcemy się wykąpać. Niech się nagrzeje i po kąpieli wyłączamy bojler
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)

Adrian
2309 dni temu

Nie myj się wcale. I pradu i wody zaoszczędzisz.
Dodaj opinię do tego komentarza

8 (12)

Luk
2251 dni temu

Wspołczuje twojej żonie, pewnie jej nie masz
Dodaj opinię do tego komentarza

-2 (68)

Panie Wacławie
3576 dni temu

Dzień dobry.
Dzisiaj kupiłem sobie bojler. Jego parametry to 100 litrów, 2000 W i śliczny, srebrny, metaliczny kolor. Wszyscy w rodzinie są w niebo wzięci.
Dodaj opinię do tego komentarza

-3 (33)

Krystyna
3550 dni temu

Czyli jak najlepiej ustawić bojler? Bo ogólnie podgrzanie bojlera do 40-45C jest szybsze niż do 70C. Przy 70C bojler musi cały czas utrzymywać taką temperaturę, więc szybciej się schładza i nawet jak woda nie jest pobierana to się schładza. Uważam, że chyba autor ma w pewnym stopniu rację bo jednak utrzymać trochę niższą temperaturę jest łatwiej czyli taniej. Ewentualnie przed wykorzystaniem czyli np. na wieczór lub nad ranem przed prysznicem, podgrzewamy wodę i już, a później utrzymujemy te 45C do mniejszego użytku. Takie moje zdanie, pozdrawiam
Dodaj opinię do tego komentarza

-4 (260)

temp boilera
3950 dni temu

Ogólnie 40C na bojlerze to chyba dość gorąca woda jak na samą 40C wodę bez domieszki zimnej - można się poparzyć, oczywiście co pewien czas można podnieść do 60C aby zabić te bakterie. U nas w pracy mamy boiler ustawiony na 34C i często jest to bardzo ciepła woda. Wiele też chyba zależy od instalacji i jej długości bo na niej są straty.
Dodaj opinię do tego komentarza

-3 (7)

wodzianka
3054 dni temu

Skoro temperatura człowieka wynosi 36,6 to jak woda o temp. 40C może parzyć??
Dodaj opinię do tego komentarza

-5 (5)

40C na bojlerze
3053 dni temu

Ciekawe właśnie, też tak myślałem, ale po ustawieniu tych 40C to woda była dość gorąca, przy małym bojlerze. Być może mały bojler nagrzewa się szybciej i pomimo tych ustawień woda staje się cieplejsza o 5-10C. Bojler raczej nowy więc nie wydaje się by od razu był uszkodzony.
Dodaj opinię do tego komentarza

-1 (1)

Pola
2958 dni temu

Temperatura ciała to ok. 36,6 stopni.
40 stopni, to jest woda gorąca? Taką wodą można się poparzyć? Jestem szczerze zdumiona tym stwierdzeniem.
Taką wodą można, co najwyżej lekko się ogrzać.
Woda o temperaturze 34 stopni- czyli niższa od temperatury ciała, to "często woda bardzo ciepła" ? Kolejny szok. !
Dodaj opinię do tego komentarza

24 (26)

Woda
2688 dni temu

A w basenie woda jak ma 34 to nie jest ciepła?
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)

Fred
1448 dni temu

Ja mam 40 na Junkersie. Dla dziecka muszę mieszać z zimną. Ja się kąpie jak leci ale jestem ultra ciepłolubny.
Dodaj opinię do tego komentarza

-5 (5)

lola
2982 dni temu

Potrzebuję bojler do domku letniskowego. Mamy tam prysznic, rodzina 4-osobowa.
Dodaj opinię do tego komentarza

2 (8)

boiler
2982 dni temu

Wydaje mi się że 60 litrów to optimum do takich celów, i jakieś 1,5kW
Dodaj opinię do tego komentarza

4 (6)

fred
1448 dni temu

80L ważne żeby B klasy to taniej wyjdzie
Dodaj opinię do tego komentarza

-6 (256)

pop
3830 dni temu

Nie chodzi o podgrzanie wody w godzinę a użytkowanie bojlera cały czas czy się wodę używa czy nie i zgodnie z tym wydaje mi się że autor może mieć rację, bo oczywiście szybciej podgrzejemy wodę w godzinę pracując non stop ale czy w 24h nie trzeba będzie dogrzewać wody pomimo że jej nie zużyjemy?

Dodaj opinię do tego komentarza

-7 (269)

bojler
3902 dni temu

Ustawcie sobie bojler na 40C, przy 2 osobach, ciepłej wody powinno wystarczyć, a temperatura powinna być dobra do wykorzystania. Zobacz też jak często bojler się włącza - czyli podgrzewa wodę (jak długo jest w pracy). Może być to wina złego montażu jeżeli czas pracy jest dość długi a cykle częste. Bojler ustawiony na 40C przy 60 litrach powinien nagrzać się w czasie około 20-30 min. Późniejsze podtrzymanie temperatury to cykl np. 10min raz na godzinę lub dwie.
Dodaj opinię do tego komentarza

-8 (10)

Jakub
3251 dni temu

Mam licznik energii podłączony do mojego bojlera 8- litrów, 1500W. W rzeczywistości pobiera 1350W - pokazuje mi to licznik. Kiedy temperaturę miałem ustawioną na ok. 50% to zużycie energii w miesiącu miałem na poziomie 330 kWh na sam bojler. Zdarzało się, że brakowało ciepłej wody przy kąpieli. Ustawiłem temperaturę na max., ciepła wodę mam zawsze, a zużycie energii jest niewiele większe, bo ok. 350 kWh.
Dodaj opinię do tego komentarza

-10 (22)

wlodzimierz
3419 dni temu

właśnie testuję od początku roku bojler 50 litrowy,mieszkam sam,temperaturę ustawiłem na ok.4o ,swobodnie wystarcza na prysznic,zrezygnowałem też z kuchni gazowej,ciekaw jestem rachunków,za gaz płaciłem ok.60/m-c,zmniejszyło mi się zużycie i to radykalne wody po rezygnacji z wanny,znajomi pukają się w głowę,że teraz będę płacił krocie,cóż zobaczymy,dodam że zrezygnowałem z gazu między innymi na utarczki z gazownikami,kominiarzami i administracją /brak nawiewników w nowych super nieszczelnych oknach PCV/
Dodaj opinię do tego komentarza

-12 (36)

ewa
3622 dni temu

potrzebuje kupic bojler 5 litrowy oczywiscie uzywany ,prosze mi podpowiedziec gdzie moge taki bojler kupic i jaka cena ewentualnie pozdrawiam
Dodaj opinię do tego komentarza

-12 (260)

Zbysiu
3831 dni temu

Czy autor artykułu miał w szkole fizykę? Jeśli tak to dlaczego twierdzi że podgrzanie np. 100l wody do temperatury 40 st. w godzinę będzie droższe niż nagrzanie 100l wody do temperatury 40 st. w 12 razy po 5 minut?
Dodaj opinię do tego komentarza

-2 (2)

Maro
2419 dni temu

Ty za to nie miałeś chyba j. Polskiego bo czytanie ze zrozumieniem kuleje, no ale widocznie konczyles szkole specjalną, bo to co napisałeś to czysta matematyka i nie ma nic wspólnego z fizyką, a cały wzór i tak jest bez sensu w odniesieniu do sytuacji.
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)


971 dni temu

Chyba matematykę fizyku
Dodaj opinię do tego komentarza

0 (0)


971 dni temu

fizykę czy miał ha ha ha dobre

Dodaj opinię do tego komentarza

-18 (30)

ADRIAN
3114 dni temu

Kolejny przykład idioty piszącego bez znajomości tematu. Na 4 osoby 100l? Co Ty się w misce podmywasz? A głowę w kiblu płuczesz? 120 litrów dla 3 osobowej (2+1). No chyba, że lubisz jak śmierdzisz....
Dodaj opinię do tego komentarza

21 (29)

Łoś
2686 dni temu

U mnie to po 100 litrów na głowę to troszkę za mało, jak wanna ma 250 litrów.
Ale zamierzam przejść na prysznic. Wówczas 100 litrów na 4 osobę spokojnie wystarczy

Dodaj opinię do tego komentarza

-44 (298)


3902 dni temu

Witam. Przeczytalam juz mnostwo opinii, postow etc i juz sama nie wiem co robic. W skrocie, mieszkam z chlopakiem w kawalerce (oboje pracujemy na zmiany). Mieszkanie po generalnym remoncie (koniec w styczniu). Wymienona elektryka, lodowka, pralka, mikrofala - nowe agd. Woda ogrzewana bojlerem (tez nowy). 2000W. Jak na nasza dwojke jest duzy. Zachodzimy w glowe jak racjonalnie z niego korzystac, gdyz przyszla nam niedoplata w kwocie 600 zl. Na ta chwile rachunk trzeba zaplacic bez gadania, ale co dalej. Pomozcie prosze, poradzcie co zrobic, by za pol roku z nog nie zwalil nas kolejny taki bilans.
Dodaj opinię do tego komentarza

-3 (43)

Pablo
3396 dni temu

Kochani nie wiem jak z jakością tej firmy obecnie wygląda ale mam bojler 50 l firmy Stiebel Eltron który działa bez przerwy od 18 lat
Skubany nie ma wyłącznika ani nawet kontrolki a żeby dostać się do termostatu trzeba odkręcić spód hehe


Dodaj opinię do tego komentarza

1 (23)

Rafał
3348 dni temu

Taryfa G12w. 0,2588gr. brutto II taryfa od 22:00 do 6:00 i od 13:00 do 15:00 pojemność 140Litrów, cztery osoby, codzienny prysznic - dzieci kąpiel.
nastawa 65*C tygodniowe zużycie 0d 60 do 70Kwh x 0,2588 = 73zł. m-c.
Sterownik posiada program tygodniowy umożliwiający własne ustawienia. Zastanawiam się nad montażem zaworu termostatycznego do c.w.u.
Z nastawą 65*C na bojlerze i nastawą np. 45*C na zaworze termostatycznym spowoduje mniejsze wychłodzenie się gorącej wody w bojlerze i krótszy czas podgrzania.
Jak można ustawić temp. 45*C po krótkim prysznicu do bojlera wpłynie woda o temperaturze około 5*C i schłodzi wodę np do 30*C i to jest oszczędność ?
Dodaj opinię do tego komentarza

-10 (14)

Rafał
3348 dni temu

Zmień taryfę z G11 na G21w i grzej wodę w drugiej taryfie minimum do 60*C- obserwuj zapisuj i kalkuluj a na pewno znajdziesz najlepsze rozwiązanie. . . powodzenia
Dodaj opinię do tego komentarza

-5 (5)

kity
3172 dni temu

zacznij oszczedzac prąd
Dodaj opinię do tego komentarza

5 (5)


1026 dni temu

Powiem że 50l w zupełności wystarczy żeby wykąpały się 3 osoby. Ustawianie tęperaturę 40/50 s. A raz w tygodniu 60-65 żeby zabić bakterie. I tyle I w przypadku wanny też jak mieszkacie z zimną.
Dodaj opinię do tego komentarza

-121 (165)

Biernat bartek
3812 dni temu

Co za głupoty tu są powypisywane,powiedzmy ze ustawimy na 38 stopni ,gdy napełniamy przykładowo brodzik ,zużywamy cały boiler wody ,przykładowo 80 l i woda podczas nalewania także straci kilka stopni,powiedzmy ze 2-3 stopnie i automatycznie mamy wodę do kąpieli 2 stopnie niższa niż temperatura ciała,wiec musimy się streszczać by woda całkiem nie ostygła przed końcem kąpieli a na jej początku i tak już wydaje się być ledwie ciepła.dla porównania fabrycznie ustawiona temperatura w bojlerach høiax lub oso wg mnie najlepsze to 75 stopni. Jeśli nalejemy tyle samo wody do wspomnianego brodzika to zużyjemy polowe bojlera ,po samoczynnym uzupełnieniu się zimna woda Mamy to samo zużycie prądu do nagrzania wody ,mamy cieplejsza wodę do kąpieli i jeszcze ktoś może się wyprysznicowac i nie musimy myślec o tym ,by nie zrobić sobie bomby bakteryjnej jak raz w tygodniu nie podniesiemy temperatury do 60 stopni.zadna oszczędność bo 2 kąpiele na 75 stopni lub 2 razy zagrzana woda do 35. Czyli zamiast nagrzać raz to grzejemy pełny boiler 2 razy .
Dodaj opinię do tego komentarza

Więcej artykułów od autora PaM

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 1018 dni temu

liczba odwiedzin: 1192

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4506 dni temu

liczba odwiedzin: 23352

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4481 dni temu

liczba odwiedzin: 14671

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4316 dni temu

liczba odwiedzin: 12007

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4523 dni temu

liczba odwiedzin: 14978

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4488 dni temu

liczba odwiedzin: 20703

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 2182 dni temu

liczba odwiedzin: 36121

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4378 dni temu

liczba odwiedzin: 20484

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4456 dni temu

liczba odwiedzin: 23536

Polecamy podobne artykuły

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4418 dni temu

liczba odwiedzin: 106401

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4513 dni temu

liczba odwiedzin: 10252

Teraz czytane artykuły

autor:admin(51302 pkt)

utworzony: 60 dni temu

liczba odwiedzin: 181

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4589 dni temu

liczba odwiedzin: 281931

autor:admin(51302 pkt)

utworzony: 3922 dni temu

liczba odwiedzin: 10140

autor:admin(51302 pkt)

utworzony: 629 dni temu

liczba odwiedzin: 1442

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4694 dni temu

liczba odwiedzin: 8663

autor:sebastiankrupa(547 pkt)

utworzony: 752 dni temu

liczba odwiedzin: 786

autor:pj(16284 pkt)

utworzony: 4047 dni temu

liczba odwiedzin: 3619

Nowości

autor:admin(51302 pkt)

utworzony: 1 dni temu

liczba odwiedzin: 53

autor:eliart(701 pkt)

utworzony: 12 dni temu

liczba odwiedzin: 109

autor:admin(51302 pkt)

utworzony: 2 dni temu

liczba odwiedzin: 110

autor:admin(51302 pkt)

utworzony: 7 dni temu

liczba odwiedzin: 97

autor:admin(51302 pkt)

utworzony: 8 dni temu

liczba odwiedzin: 134

Artykuły z tej samej kategorii

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4513 dni temu

liczba odwiedzin: 10252

autor:pj(16284 pkt)

utworzony: 3652 dni temu

liczba odwiedzin: 9993

autor:pj(16284 pkt)

utworzony: 4034 dni temu

liczba odwiedzin: 8894

autor:pj(16284 pkt)

utworzony: 3518 dni temu

liczba odwiedzin: 21736

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4418 dni temu

liczba odwiedzin: 106401

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 3951 dni temu

liczba odwiedzin: 8326

autor:admin(51302 pkt)

utworzony: 3860 dni temu

liczba odwiedzin: 7320

autor:pj(16284 pkt)

utworzony: 3210 dni temu

liczba odwiedzin: 5825

autor:PaM(1166 pkt)

utworzony: 4169 dni temu

liczba odwiedzin: 12546

Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.

© 2025 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.227

Akceptuję pliki cookies
W ramach naszego portalu stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących cookies. Jednocześnie informujemy, iż warunkiem koniecznym do prawidłowej pracy portalu Altao.pl jest włączenie obsługi plików cookies.

Rozumiem i akceptuję