O nasChronologiaArtykułyWspółautorzyPocztaZałóż bloga
 -

"RoboCop: Rogue City" – "Żywy lub martwy, idziesz ze mną..." - Recenzje gier

„Żywy lub martwy - idziesz ze mną...” – zwykł mawiać stalowy glina potencjalnym aresztowanym. Czy jednak gracze, którzy jeszcze nie mieli okazji ów one-liner wypowiedzieć głosem słynnego, filmowego cyborga, powinni skusić się na wirtualną wycieczkę po Detroit, jaką zaserwowali rodzimi twórcy na początku listopada 2023 roku? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie w poniższej recenzji polskiej (!), wydanej m.in. na PC, gry „RoboCop: Rogue City”.

Wstęp
Treść artykułu
Galeria zdjęć
Opinie
Polecane artykuły
Pawuloniasty (25 pkt)Strona WWW Autora
Ilość odwiedzin:
309
Czas czytania:
469 min.
Kategoria:
Recenzje gier
Autor:
Pawuloniasty (25 pkt)
Dodano:
94 dni temu

Data dodania:
2024-01-24 14:58:21

Teyon – krakowski producent gier komputerowych znany jeszcze do niedawna z produkcji gier... cóż, wątpliwej jakości, jest ostatnio na ustach całej branży. Gdy w 2013 roku stworzyli swój pierwszy projekt na znanej licencji – „Rambo: The Video Game”, recenzenci i gracze nie pozostawili na tytule suchej nitki. Gra była niczym żywcem wyjęta z poprzedniej epoki (w negatywnym tego słowa znaczeniu). Prymitywny „celowniczek” nie miał prawa osiągnąć sukcesu, a szkoda bo sama franczyza – w mojej opinii – ma naprawdę duży growy potencjał. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, że krakowski deweloper skończy pośród innych wyrobników tworzących taśmowo kolejne, co najwyżej przeciętne, gry z tzw. kosza. Życie lubi jednak zaskakiwać i oto Teyon w 2019 roku wydaje swoją nową grę opartą na kolejnej kultowej marce – „Terminator: Resistance”, a dwa lata później dodatek doń, zatytułowany „Annihilation Line”. Nie chcę rozwodzić się nad tymi tytułami, chcąc uniknąć spojlerów i nie psuć zainteresowanym przyjemności z odkrywania tych gier samemu. Dość powiedzieć, że był to tytuł ze wszech miar udany. Jakież było zdziwienie branży (i mojej skromnej osoby) gdy okazało się, że twórcy potworka z Johnem Rambo w roli głównej tym razem stworzyli bardzo udany tytuł będący prawdziwą gratką dla fanów filmowego Terminatora. Oczywiście, nie było tu mowy o rozmachu gier AAA, raczej o bardzo solidnym, stworzonym z sercem fana tytule AA, może nieco topornym w pewnych aspektach, ale hej! Przeskok jakościowy od 2013 roku był ogromny! I za to należy się krakowskiemu studiu wielki szacunek. Sama gra była połączeniem FPSa z drobnymi elementami cRPG (rozwój postaci, dialogi, pewne wybory fabularne). Największym jednak atutem produkcji był klimat żywcem wyjęty z filmowej serii o „elektronicznym mordercy”.

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Nie inaczej jest w przypadku growej adaptacji RoboCopa. Twórcy bardzo umiejętnie przenieśli na grunt elektronicznej rozrywki nastrój filmów o postrachu przestępców z Detroit. Powracają znane postacie: głosu bohaterowi użycza Peter Weller, odtwórca tytułowej roli w pierwszych dwóch częściach. Jest też Anne Lewis, policyjna partnerka Murphy'ego, sierżant Reed czy Stary – szef korporacji OCP. Muzyka również jest mocnym atutem produkcji. Nie może być inaczej, skoro posiłkowano się znakomitym soundtrackiem zmarłego w 2006 roku, genialnego kompozytora, Basila Poledourisa. Sama muzyka w grze dobrze współgra z tym, co dzieje się na ekranie i dobrze spełnia swoją rolę, nadając odpowiednią atmosferę. Akcja „RoboCopa: Rogue City” rozgrywa się bowiem między drugą a trzecią częścią filmu. W Detroit pojawia się nowy król półświatka, nazywany – jakże oryginalnie – Nowym Graczem w mieście. Oprócz niego przyjdzie nam się zmierzyć ze wszelkiego rodzaju szumowinami pokroju punków, gangów motocyklowych i innej bandyterki.

 

Sterowanie postacią gracza jest dość specyficzne, ale ma to swoje uzasadnienie. Gramy gliniarzem-robotem, chodzącym czołgiem, toteż nieco toporny sposób poruszania się i strzelania ma swoje fabularne podstawy, i pozwala wręcz lepiej wczuć się w postać. Wzorem Terminatora twórcy powrócili do systemu rozwoju postaci. Wraz z kolejnymi wykonanymi zadaniami otrzymujemy punkty doświadczenia, za które możemy podnosić poziom szeregu dostępnych umiejętności (m.in. psychologia, skanowanie, inżynieria, umiejętności bojowe, pancerz, dedukcja itd.). Każda z umiejętności co kilka poziomów ma swoje 'kamienie milowe'/atuty, dające nam konkretną, bardzo przydatną zdolność. Przykład? 4 poziom psychologii pozwala nam widzieć w trakcie dialogów kwestie dialogowe, na które rozmówca zareaguje pozytywnie. Inny przykład – kolejne poziomy żywotności pozwalają nam zwiększyć nasze punkty życia, co kilka poziomów, dając możliwość coraz skuteczniejszego leczenia się w skrzynkach z bezpiecznikami. Murphy ma również do dyspozycji parę umiejętności, które możemy aktywować co kilka sekund po odnowieniu, są to: fala uderzeniowa ogłuszająca wrogów na krótki czas (pasek umiejętności walki), tarcza dająca nam na krótko zwiększoną ochronę (pancerz), skok pozwalający szybko skrócić dystans lub wykonać szybki odwrót (inżynieria) czy tryb spowalniający, swego rodzaju slow-motion (skupienie). Do wyboru, do koloru – każdy znajdzie coś dla siebie. Opcji nie brakuje.

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Dużym atutem gry jest konstrukcja zadań. Oprócz misji głównych o iście filmowym rozmachu, mamy tu również do czynienia z typowo rutynową, policyjną robotą. Mandaty za złe parkowanie, śmiecenie i zakłócanie porządku. Mała rzecz, a cieszy i przede wszystkim pozwala wczuć się w rolę stróża prawa w mieście bezprawia. Często możemy zdecydować czy za dane wykroczenie poprzestaniemy na pouczeniu – zachowamy się więc nieco po ludzku, czy jednak, jak przystało na pół-maszynę i zimnego służbistę – sięgniemy po mandat. Z wyborami tymi wiąże się mechanika Zaufania Publicznego. Im wyższe, tym zwyczajni obywatele Detroit lepiej będą reagować na Robocopa – jest to swoisty system reputacji. Oczywiście, same misje fabularne są dość liniowe, podobnie jak miało to miejsce w „Terminator: Resistance”. Wszystko jednak ma odpowiedni klimat i co najważniejsze – nie nuży, zachęcając do dalszych postępów. Do dyspozycji naszego RoboGliny oddano cały arsenał broni od pistoletów (w tym ikonicznego, znanego z filmu Auto-9), aż po PM-y, strzelby, karabiny, na granatnikach skończywszy. Nie zabrakło również innej, kultowej broni znanej z filmu – działka szturmowego Cobra (pamiętacie dopakowaną snajperkę Boddickera, która jednym strzałem złomowała samochody?). Tak, twórcy zdecydowanie odrobili pracę domową z zakresu wierności materiałowi źródłowemu – to się chwali. Jakby tego było mało, swoją „firmową” pukawkę – Auto-9, możemy ulepszać za pomocą znajdowanych płytek drukowanych (które z kolei możemy modyfikować za pomocą specjalnych chipów, nadających broni unikatowe właściwości) rozsianych na mapie w trakcie misji. Dodatkowo dano nam możliwość rzucania takimi elementami otoczenia, jak: meble, telewizory, ciężkie narzędzia czy… sami przeciwnicy.

 

Jeśli zaś chodzi o technikalia gry, nie będę się zbyt wiele rozwodził. Dość powiedzieć, że gra wygląda nieźle. Nie jakoś olśniewająco, nie odrzucająco – po prostu nieźle. Na moim, nie najnowszym już sprzęcie (i nie była to konsola), gra na ogół chodziła płynnie, ale od czasu do czasu lubiła „chrupnąć”. Mimo wszystko – niejedna gra wyglądająca lepiej od Robocopa potrafiła – w moim przypadku - działać płynniej od najnowszej produkcji Teyon, mogąc się przy tym pochwalić lepszą jakością oprawy graficznej. Animacje i mimika postaci, tak w „Terminatorze”, jak i teraz pozostawiają nieco do życzenia, ale mimo wszystko nie jest to poziom, który szczególnie przeszkadzałby w czerpaniu radości z gry. Podsumowując – warstwa techniczna, a przede wszystkim optymalizacja stoją na nie najgorszym poziomie, ale na tych polach krakowskie studio ma jeszcze nieco do nadrobienia.

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: robocop-roguecity.com)

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Czy mogę z czystym sumieniem polecić ten tytuł? Fanów filmowego pierwowzoru z pewnością nie będę musiał długo zachęcać. Znajdą tu wszystko czego szukają od „egranizacji” ich ukochanej serii. Znajomy klimat, powrót do roli (jedynie głosowy, ale jednak) Petera Wellera i pomost między drugą, a trzecią częścią trylogii. Pozostali również będą się świetnie bawić, choć zapewne będzie to dla nich tytuł na raz, niemniej twórcy robią, co mogą, by to zmienić – ostatnio deweloperzy dodali tryb Nowej Gry Plus, pozwalający na ponowne rozpoczęcie gry, już z zachowanym rozwojem postaci po poprzednim ukończeniu tytułu. To tylko kolejny argument, aby dać tej bardzo dobrej, zrobionej przez fanów – dla fanów grze, szansę.

 

Ocena: 8,5/10

 

źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję

Galeria zdjęć - "RoboCop: Rogue City" – "Żywy lub martwy, idziesz ze mną..."

Temat / Nick / URL:

Treść komentarza:

0 (0)

Radzio Kudlewski
65 dni temu

Nieźle, ciekawe
Dodaj opinię do tego komentarza

Więcej artykułów od autora Pawuloniasty

Polecamy podobne artykuły

 -

Odwiedzin: 3019

Autor: bartoszkeprowskiRecenzje filmów

Komentarze: 2

"Terminator: Mroczne przeznaczenie” – On(a) wrócił(a)! - Recenzje filmów

Któż by się spodziewał w takim krótkim odstępie czasu premiery kolejnej odsłony „Terminatora” po koszmarnie źle przyjętym przez krytyków „Genisys”, który miał być początkiem nowej trylogii, lecz ostatecznie został zamieciony pod dywan (rozczarowujący dla twórców i wytwórni wynik box-office’owy). Niemniej finansowa porażka nie zniechęciła producentów do następnej próby wskrzeszenia wyświechtanej, niegdyś przecież legendarnej marki. I tak powstał „Terminator: Mroczne przeznaczenie”, w którym za kamerą zasiadł sam Tim Miller, człowiek odpowiedzialny za „Deadpoola”. Z kolei w obsadzie znaleźli się starzy znajomi: Arnold Schwarzenegger, co chyba nikogo nie dziwi, a także, i tu miłe zaskoczenie, odtwórczyni Sarah Connor z dwóch pierwszych odsłon, Linda Hamilton.

 -

Odwiedzin: 1501

Autor: pjElektronika

Adran i Ameca – roboty o ludzkiej twarzy! - Elektronika

Grudzień to miesiąc cudów. Dowodem na to stwierdzenie jest to, że przy wigilijnym stole może dojść do pojednania zwaśnionych rodzin (chociaż części z nich). Jednak ostatni miesiąc 2021 roku dał nam jeszcze jeden powód, by tak myśleć. Oto bowiem brytyjska firma Engineered Arts pokazała światu swoje „dzieci” – najpierw Amecę, a później Adrana. Co prawda, „rodzeństwo” jeszcze nie potrafi się kłócić i godzić ze sobą, ale chwali się innymi zdolnościami, jak na obecnie najbardziej zaawansowane… roboty humanoidalne przystało!

Czy androidy śnią o elektrycznych owcach? - Artykuły o filmach

Pytanie, na które postaramy odnaleźć odpowiedź, nawiązuje do słynnej powieści oraz jej adaptacji, czyli "Łowcy androidów". Ponadto opiszemy fenomen popularności robotów, cyborgów oraz androidów w świecie kina.

 -

Odwiedzin: 754

Autor: aragorn136Seriale

Komentarze: 1

"Cyberpunk: Edgerunners" – Ostrożnie z tymi implantami chłopaku! - Seriale

Seriale animowane odrodziły się w chwale. Do tego stopnia, że śmiało mogą konkurować z wysokobudżetowymi filmami, a nawet przewyższać je pod pewnymi względami. Wiadomo przecież, że twórcy mają szansę na większą swobodę i kreatywność, kiedy przelewają własną wyobraźnię najpierw na papier, a następnie na mały ekran. Dzięki temu powstał chociażby „Niezwyciężony” – komiksowa w duchu opowieść o nastolatku odkrywającym potężne moce oraz „Arcane” – jedna z lepszych growych adaptacji. Do tej dwójki dołącza „Cyberpunk: Edgerunners”, a więc polsko-japońskie anime bardzo powiązane z grą studia CD Projekt RED. Nie jest może aż tak udane jak tamte dzieła, ale w oddzielnej kategorii na Nettlixie zalicza się do najsmaczniejszych kąsków. Wyróżnia go brutalność i szaleństwo oraz ważny, choć znany od lat, morał.

 -

Odwiedzin: 2009

Autor: aragorn136Recenzje płyt

Komentarze: 3

"Dark Connection" – Cyberpunkowy wehikuł napędzany syntezatorami! - Recenzje płyt

Bestia w Czerni przebudziła się po raz trzeci. Bójmy się... Nie. Cieszmy się, bowiem muzyka, jaką gra i śpiewa jest miodem na nasze uszy. Mówiąc nasze, mam oczywiście na myśli miłośników melodyjnego metalu skrzyżowanego z disco i popem lat 80. Tylko oni będą zapętlać w odtwarzaczu trzeci longplay fińskiego bandu, z greckim wokalistą na pokładzie. Inni mogą kręcić głową z niezadowolenia (zamiast długimi włosami). Bo to przecież wcale nie takie dark, jak sugeruje nazwa albumu.

 -

Odwiedzin: 4805

Autor: GieHaRecenzje gier

Komentarze: 4

"Cyberpunk 2077" – Per aspera ad astra - Recenzje gier

"(...)Więc tędy albo tędy, chyba że tamtędy, na wyczucie, przeczucie, na rozum, na przełaj, na chybił trafił, na splątane skróty. Przez któreś z rzędu rzędy korytarzy, bram, prędko, bo w czasie niewiele masz czasu, z miejsca na miejsce do wielu jeszcze otwartych, gdzie ciemność i rozterka ale prześwit, zachwyt, gdzie radość, choć nieradość nieomal opodal, a gdzie indziej, gdzieniegdzie, ówdzie i gdzie bądź szczęście w nieszczęściu jak w nawiasie nawias, i zgoda na to wszystko i raptem urwisko, urwisko, ale mostek, mostek, ale chwiejny, chwiejny, ale jedyny, bo drugiego nie ma.(...)"*

 -

Odwiedzin: 1828

Autor: adminTargi motoryzacyjne

Komentarze: 2

Kuloodporny Cybertruck nie taki kuloodporny? Wpadka podczas prezentacji! - Targi motoryzacyjne

Wydawało się, że wszystko, co wychodzi spod ręki Elona Muska jest bez wad. I tak było, aż do niedawnej prezentacji nowej Tesli na targach w kalifornijskim mieście Hawtthorne. Gdy potężny elektryczny Cybertruck wjechał na scenę, nic jeszcze nie zapowiadało poważnej wpadki. Jedynie część widzów mogła kręcić nosami, że nowe „dziecko” Muska to kanciasty, pięciokątny brzydal niczym z jakiegoś retrofuturystycznego filmu. Może i auto ładne nie jest, ale ma inną zaletę. Podobno zewnętrzna część pojazdu wykonana jest z nowo opracowanego stopu stali nierdzewnej. To ten sam materiał, który wykorzystano w rakietach SpaceX. Co to oznacza? Ano to, że jest on „super kuloodporny” – nie uszkodzi go żadna mniejsza broń palna. Franz von Holzhausen, główny projektant Tesli uderzył nawet wielkim młotem w karoserię. I nic. Więc Cybetruck to faktycznie twardziel? Zapewne, jednak już druga demonstracja temu przeczy. Von Holzhausen tym razem rzucił metalową kulą w „nietłukącą się” pancerną szybę. Efekt? Rozbita! - „O mój Boże!” - krzyknął zawstydzony i zaskoczony Musk, po czym dodał nieśmiało: „Ale kula nie przeszła”. A skoro nie przeszła, to nie jest tak źle... Wcześniej rzucali przecież w szyby metalowymi kluczami, zlewem kuchennym i było ok (co udowodnione jest na Twitterze szefa Tesli). No panie Musk, chyba coś jest jednak do poprawki w tym debiutującym pick-upie. Produkcja Cybertrucka na szeroką skalę ma się rozpocząć się pod koniec 2021 roku. Co o nim wiemy teraz? Ma jeden silnik elektryczny. Podobno może pociągnąć cięższy ładunek niż Ford F-150 i przyśpiesza szybciej niż Porsche 911. Podstawowy model ma kosztować minimum 39,9 tys. dolarów i na jednym ładowaniu przejedzie około 400 kilometrów!

Teraz czytane artykuły

 -

Odwiedzin: 309

Autor: PawuloniastyRecenzje gier

Komentarze: 1

"RoboCop: Rogue City" – "Żywy lub martwy, idziesz ze mną..." - Recenzje gier

„Żywy lub martwy - idziesz ze mną...” – zwykł mawiać stalowy glina potencjalnym aresztowanym. Czy jednak gracze, którzy jeszcze nie mieli okazji ów one-liner wypowiedzieć głosem słynnego, filmowego cyborga, powinni skusić się na wirtualną wycieczkę po Detroit, jaką zaserwowali rodzimi twórcy na początku listopada 2023 roku? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie w poniższej recenzji polskiej (!), wydanej m.in. na PC, gry „RoboCop: Rogue City”.

 -

Odwiedzin: 2161

Autor: pjKultura

Orły 2018. "Cicha noc" triumfuje! - Kultura

26 marca odbyła się już 20. jubileuszowa gala rozdania najważniejszych polskich nagród filmowych. Wielkim wygranym okazała się „Cicha noc”, całkiem deklasując konkurencję. Produkcja otrzymała bowiem aż w 9 statuetek (miała 11 nominacji) oraz dodatkowo nagrodę publiczności. Nie tylko zwyciężyła jako najlepszy film, ale też w tak istotnych kategoriach, jak: scenariusz, reżyseria czy najlepsza pierwszoplanowa rola męska oraz role drugoplanowe. Gratulacje!

"Królowa Zima" – dama niepojęta, wyniosła i piękna - Autorzy/pisarze

Zimowy czas w pełni. W oczekiwaniu na wiosnę, możecie więc przeczytać wiersz pt. "Królowa Zima". Dlaczego nie "Pani Wiosna"? Spokojnie, wspomniana w tytule królowa też "rozgrzeje" serca!

Alhena ze swoim "Nemesis"! Co to za tajemniczy, muzyczny świat? - Zespoły i Artyści

Wierzą, że pasja do muzyki łączy ludzi utalentowanych i śmiałych. Dlatego rockowa-metalowa grupa Alhena tworzy utwory bardzo wgryzające się w głowę. Taki jest też na nowo wydany, przearanżowany singiel pt. „Nemesis”. To zapowiedź brzmienia, które pojawi się na kolejnym krążku długogrającym, nad którym Alhena obecnie pracuje. Plan zespołu jest taki, aby wejść do studia nagraniowego na dniach, a płytę wydać z początkiem przyszłego roku! Ale zanim to się stanie, najpierw przyleci czarny ptak i zaprosi do mrocznego lasu...

 -

Zoo w Płocku – wizytówka miasta od 70 lat! - Ciekawe miejsca

Nie zajmuje tyle hektarów, co Ogród Zoologiczny we Wrocławiu, ale i tak warto się tam wybrać. Płockie Zoo to bardziej kameralne miejsce – można je zwiedzić w kilka godzin. Co prawda, nie o każdej porze dnia uda się tam spotkać wszystkie dzikie zwierzęta, które akurat zajmują się czymś innym niż drzemką. Mimo to możliwość przebywania w ich pobliżu, choćby za szybą i płotem powoduje, że serce bije szybciej. Odgłosy ptaków, widok pływających ryb w podświetlanych akwariach, stojąca na baczność surykatka, sympatyczne słonie, śpiący smacznie tapir, urodzone niedawno dwa tygrysy syberyjskie – magia! Obejrzyjcie zdjęcia, które – mam nadzieję – zachęcą Was do wybrania się do tego zwierzyńca ze swoimi dziećmi.

Nowości

 -

Odwiedzin: 64

Autor: pjKultura

"Blef doskonały", tak "doskonały", że w kieszeni ma Wielkiego Węża! - Kultura

Jeden kolega opowiedział niedawno świetny dowcip. Brzmiał on następująco: „Do baru wchodzi Niemiec, Rusek i Covid, a tam Węgrzyn”. Kto nie widział żadnego filmu twórcy/twórców/braci o takim nazwisku, to nie załapie sensu, ale reszta zakuma. Bo o ile jeszcze pierwsze dzieło – „Proceder”, opowiadające o życiu i śmierci znanego rapera, było niezłe, tak już kolejne obrazy stały niebezpiecznie blisko CV Patryka Vegi. „Blef doskonały” jest najgorszy. Niestety. Pierwotnie miał pojawić się w kinach w 2021 roku. Od tamtego czasu Węgrzynowie próbowali chyba naprawić dźwięk i montaż. Nie udało się… Ale nie samo udźwiękowienie sprawiło, że film ten otrzymał Wielkiego Węża, czyli antynagrodę dla najsłabszej produkcji. Przecież miał konkurencję w postaci Mariusza Pujszo i Pana Samochodzika!

Gdy Groniec, Mozil i Rynkiewicz łączą siły z Szymonem Siwierskim, to jest "Do góry nogami"! - Zespoły i Artyści

Szymon Siwierski przedstawia singiel „Do góry nogami”, zwiastujący jego drugi album studyjny zatytułowany „pictures”. W premierowym nagraniu poznańskiego pianisty i kompozytora pojawiają się wyjątkowi muzyczni goście: laureaci nagrody Fryderyk 2024, Katarzyna Groniec i Czesław Mozil, a także ceniony trębacz jazzowy, Patryk Rynkiewicz. Taka zacna grupa powoduje, że piosenka jest jak piękny, spokojny, ale pełen skrajnych emocji, sen. Otula wokalem i dźwiękami. A tekst zachęca do refleksji.

 -

Odwiedzin: 140

Autor: marmir83Erotyka, towarzyskie

Komentarze: 2

Krótka historia związków... - Erotyka, towarzyskie

Ostatnio wytknięto mi, że moje wpisy są poniekąd stronnicze i monotematyczne, więc dziś o czymś zupełnie innym. Związki, bo one są dziś na tapecie, są rzeczą niezwykle trudną nie tylko do utrzymania, ale i do opisania. Dlaczego on i ona mają te same cele, jednak im się nie udaje?

 -

Odwiedzin: 80

Autor: aragorn136Seriale

Komentarze: 1

"Szōgun" – Toranaga sama, co skrywasz w swoich oczach? - Seriale

Bezlistna gałąź na wietrze. Niezbadane ścieżki przede mną. Ostrze śmierci tak blisko. Takimi oto słowami, a raczej haiku można by określić „przygodę”, jaką jest seans nowej adaptacji „Szoguna” Jamesa Clavella. Bo to serial „otulający” barwami i zapachami kwitnącej wiśni, a jednocześnie przerażający dla zachodniego widza ze względu na brutalne obyczaje i rytuały. Gdzie bardziej od widowiskowości liczy się to, co siedzi w głowach lordów. Japonia przełomu XVI i XVII wieku chyba nigdy nie była tak ukazana na małym ekranie, choć przecież jeden „Szogun” już do nas zawitał dekady temu. Ale czy nowsza wersja faktycznie wygrywa, będąc dziełem wybitnym na każdym poziomie?

Camera Action: Młodzieżowa grupa inspiruje Włocławek - Ludzie kina

W Liceum im. Ziemi Kujawskiej we Włocławku działa grupa projektowa o nazwie "Camera Action", która choć nie tworzy własnych filmów, to z pasją i zaangażowaniem edukuje społeczność na temat kinematografii. Ich głównym celem jest nie tylko rozpowszechnianie wiedzy o świecie filmu, ale także inspiracja innych do zgłębienia tej fascynującej dziedziny.

 -

Odwiedzin: 206

Autor: pjIntrygujące

Synteza, czyli Internetowe Radio prowadzone przez… AI! - Intrygujące

Uwaga! Uwaga! Drodzy czytelnicy, a raczej słuchacze. Właśnie wystartowało w Polsce nowe radio. Rozgłośnia ta jest jednak nietypowa. Nie chodzi o transmisję na żywo – taka opcja to żadna rewelacja. Radio Synteza różni się natomiast puszczanymi kawałkami oraz komentatorami/prezenterami. Całość to bowiem wytwór Sztucznej Inteligencji! Ciekawy eksperyment, ale i pewna obawa, że przyszłość dla prawdziwych piosenek, lektorów, spikerów nie brzmi za wesoło.

Artykuły z tej samej kategorii

 -

Odwiedzin: 2047

Autor: GieHaRecenzje gier

Komentarze: 2

"Dead Space Remake" – Dynamika Rozświetlającej Mrok Gwiazdy - Recenzje gier

Wydana jesienią 2008 roku gra „Dead Space” zrobiła dla horroru science-fiction w gamingu dokładnie tyle samo co „Ósmy Pasażer Nostromo” dla tegoż gatunku w kinematografii. Tak właściwie, to po latach przemyśleń, obserwacji i znajdywania punktów odniesienia, mogę z czystym sercem zestawiać ten tytuł z każdym wiekopomnym dziełem fantastyki naukowej, bez względu na przypisane mu medium.

 -

Odwiedzin: 4805

Autor: GieHaRecenzje gier

Komentarze: 4

"Cyberpunk 2077" – Per aspera ad astra - Recenzje gier

"(...)Więc tędy albo tędy, chyba że tamtędy, na wyczucie, przeczucie, na rozum, na przełaj, na chybił trafił, na splątane skróty. Przez któreś z rzędu rzędy korytarzy, bram, prędko, bo w czasie niewiele masz czasu, z miejsca na miejsce do wielu jeszcze otwartych, gdzie ciemność i rozterka ale prześwit, zachwyt, gdzie radość, choć nieradość nieomal opodal, a gdzie indziej, gdzieniegdzie, ówdzie i gdzie bądź szczęście w nieszczęściu jak w nawiasie nawias, i zgoda na to wszystko i raptem urwisko, urwisko, ale mostek, mostek, ale chwiejny, chwiejny, ale jedyny, bo drugiego nie ma.(...)"*

 -

Odwiedzin: 1134

Autor: GieHaRecenzje gier

Komentarze: 2

"Stasis: Bone Totem" – Skok na głęboką wodę - Recenzje gier

"Stasis" był pierwszym tytułem, który opisywałem na łamach Altao, a zetknięcie się z nim pozwoliło mi zapoznać się z rzemiosłem jego twórców, którzy akurat na ten czas stawiali swoje pierwsze (nieco chwiejne) kroki na game developerskim poletku. Pomijając powyższy sentymentalizm, to na przykładzie "Stasis'a" mógłbym praktycznie z marszu wyliczyć wartości wyróżniające studio "The Brotherhood" w branży.

 -

Odwiedzin: 5171

Autor: AhyrionRecenzje gier

Komentarze: 1

"Gothic" – Magia drewna! - Recenzje gier

W sierpniu ponownie nastąpi rocznica wydania „Nocy Kruka”, dodatku do „Gothica II”. Cofnijmy się zatem już teraz w czasie, do korzeni kultowej u nas serii. Zazwyczaj nie zaczynam tak recenzji, ale w tym przypadku wymagany jest pewien kontekst. Nigdy nie grałem w pierwszego „Gothica”. Właściwie trudno mi powiedzieć dlaczego, bo w tamtych czasach zagrywałem się w cRPGi, nawet nie chcę myśleć ile czasu przesiedziałem przy „Morrowindzie”. Tak się jednak złożyło, że ominęła mnie jedna z najbardziej popularnych w Polsce gier, dzieło niemieckiego Piranha Bytes.

"The Callisto Protocol" – Mechanika Martwego Ciała Niebieskiego - Recenzje gier

Pan Glen Schofield przeszedł już do historii gamingu jako twórca niesamowitego "Dead Space'a", morfując (badumtss!) przy okazji już na zawsze gatunek sci-fi survival horroru w grach i sadzając na tegoż szczycie małomównego inżyniera z plazmowym przecinakiem w dłoni. Piszę o tym dlatego, aby podkreślić jak olbrzymie oczekiwania miałem wobec najnowszego dzieła wspomnianego twórcy, liderującemu obecnie niedawno powstałemu Striking Distance Studios.

Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.

© 2024 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.743

Akceptuję pliki cookies
W ramach naszego portalu stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących cookies. Jednocześnie informujemy, iż warunkiem koniecznym do prawidłowej pracy portalu Altao.pl jest włączenie obsługi plików cookies.

Rozumiem i akceptuję