O nasChronologiaArtykułyWspółautorzyPocztaZałóż bloga
 -

"RoboCop: Rogue City" – "Żywy lub martwy, idziesz ze mną..." - Recenzje gier

„Żywy lub martwy - idziesz ze mną...” – zwykł mawiać stalowy glina potencjalnym aresztowanym. Czy jednak gracze, którzy jeszcze nie mieli okazji ów one-liner wypowiedzieć głosem słynnego, filmowego cyborga, powinni skusić się na wirtualną wycieczkę po Detroit, jaką zaserwowali rodzimi twórcy na początku listopada 2023 roku? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie w poniższej recenzji polskiej (!), wydanej m.in. na PC, gry „RoboCop: Rogue City”.

Wstęp
Treść artykułu
Galeria zdjęć
Opinie
Polecane artykuły
Pawuloniasty (9 pkt)Strona WWW Autora
Ilość odwiedzin:
209
Czas czytania:
350 min.
Kategoria:
Recenzje gier
Autor:
Pawuloniasty (9 pkt)
Dodano:
34 dni temu

Data dodania:
2024-01-24 14:58:21

Teyon – krakowski producent gier komputerowych znany jeszcze do niedawna z produkcji gier... cóż, wątpliwej jakości, jest ostatnio na ustach całej branży. Gdy w 2013 roku stworzyli swój pierwszy projekt na znanej licencji – „Rambo: The Video Game”, recenzenci i gracze nie pozostawili na tytule suchej nitki. Gra była niczym żywcem wyjęta z poprzedniej epoki (w negatywnym tego słowa znaczeniu). Prymitywny „celowniczek” nie miał prawa osiągnąć sukcesu, a szkoda bo sama franczyza – w mojej opinii – ma naprawdę duży growy potencjał. Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, że krakowski deweloper skończy pośród innych wyrobników tworzących taśmowo kolejne, co najwyżej przeciętne, gry z tzw. kosza. Życie lubi jednak zaskakiwać i oto Teyon w 2019 roku wydaje swoją nową grę opartą na kolejnej kultowej marce – „Terminator: Resistance”, a dwa lata później dodatek doń, zatytułowany „Annihilation Line”. Nie chcę rozwodzić się nad tymi tytułami, chcąc uniknąć spojlerów i nie psuć zainteresowanym przyjemności z odkrywania tych gier samemu. Dość powiedzieć, że był to tytuł ze wszech miar udany. Jakież było zdziwienie branży (i mojej skromnej osoby) gdy okazało się, że twórcy potworka z Johnem Rambo w roli głównej tym razem stworzyli bardzo udany tytuł będący prawdziwą gratką dla fanów filmowego Terminatora. Oczywiście, nie było tu mowy o rozmachu gier AAA, raczej o bardzo solidnym, stworzonym z sercem fana tytule AA, może nieco topornym w pewnych aspektach, ale hej! Przeskok jakościowy od 2013 roku był ogromny! I za to należy się krakowskiemu studiu wielki szacunek. Sama gra była połączeniem FPSa z drobnymi elementami cRPG (rozwój postaci, dialogi, pewne wybory fabularne). Największym jednak atutem produkcji był klimat żywcem wyjęty z filmowej serii o „elektronicznym mordercy”.

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Nie inaczej jest w przypadku growej adaptacji RoboCopa. Twórcy bardzo umiejętnie przenieśli na grunt elektronicznej rozrywki nastrój filmów o postrachu przestępców z Detroit. Powracają znane postacie: głosu bohaterowi użycza Peter Weller, odtwórca tytułowej roli w pierwszych dwóch częściach. Jest też Anne Lewis, policyjna partnerka Murphy'ego, sierżant Reed czy Stary – szef korporacji OCP. Muzyka również jest mocnym atutem produkcji. Nie może być inaczej, skoro posiłkowano się znakomitym soundtrackiem zmarłego w 2006 roku, genialnego kompozytora, Basila Poledourisa. Sama muzyka w grze dobrze współgra z tym, co dzieje się na ekranie i dobrze spełnia swoją rolę, nadając odpowiednią atmosferę. Akcja „RoboCopa: Rogue City” rozgrywa się bowiem między drugą a trzecią częścią filmu. W Detroit pojawia się nowy król półświatka, nazywany – jakże oryginalnie – Nowym Graczem w mieście. Oprócz niego przyjdzie nam się zmierzyć ze wszelkiego rodzaju szumowinami pokroju punków, gangów motocyklowych i innej bandyterki.

 

Sterowanie postacią gracza jest dość specyficzne, ale ma to swoje uzasadnienie. Gramy gliniarzem-robotem, chodzącym czołgiem, toteż nieco toporny sposób poruszania się i strzelania ma swoje fabularne podstawy, i pozwala wręcz lepiej wczuć się w postać. Wzorem Terminatora twórcy powrócili do systemu rozwoju postaci. Wraz z kolejnymi wykonanymi zadaniami otrzymujemy punkty doświadczenia, za które możemy podnosić poziom szeregu dostępnych umiejętności (m.in. psychologia, skanowanie, inżynieria, umiejętności bojowe, pancerz, dedukcja itd.). Każda z umiejętności co kilka poziomów ma swoje 'kamienie milowe'/atuty, dające nam konkretną, bardzo przydatną zdolność. Przykład? 4 poziom psychologii pozwala nam widzieć w trakcie dialogów kwestie dialogowe, na które rozmówca zareaguje pozytywnie. Inny przykład – kolejne poziomy żywotności pozwalają nam zwiększyć nasze punkty życia, co kilka poziomów, dając możliwość coraz skuteczniejszego leczenia się w skrzynkach z bezpiecznikami. Murphy ma również do dyspozycji parę umiejętności, które możemy aktywować co kilka sekund po odnowieniu, są to: fala uderzeniowa ogłuszająca wrogów na krótki czas (pasek umiejętności walki), tarcza dająca nam na krótko zwiększoną ochronę (pancerz), skok pozwalający szybko skrócić dystans lub wykonać szybki odwrót (inżynieria) czy tryb spowalniający, swego rodzaju slow-motion (skupienie). Do wyboru, do koloru – każdy znajdzie coś dla siebie. Opcji nie brakuje.

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Dużym atutem gry jest konstrukcja zadań. Oprócz misji głównych o iście filmowym rozmachu, mamy tu również do czynienia z typowo rutynową, policyjną robotą. Mandaty za złe parkowanie, śmiecenie i zakłócanie porządku. Mała rzecz, a cieszy i przede wszystkim pozwala wczuć się w rolę stróża prawa w mieście bezprawia. Często możemy zdecydować czy za dane wykroczenie poprzestaniemy na pouczeniu – zachowamy się więc nieco po ludzku, czy jednak, jak przystało na pół-maszynę i zimnego służbistę – sięgniemy po mandat. Z wyborami tymi wiąże się mechanika Zaufania Publicznego. Im wyższe, tym zwyczajni obywatele Detroit lepiej będą reagować na Robocopa – jest to swoisty system reputacji. Oczywiście, same misje fabularne są dość liniowe, podobnie jak miało to miejsce w „Terminator: Resistance”. Wszystko jednak ma odpowiedni klimat i co najważniejsze – nie nuży, zachęcając do dalszych postępów. Do dyspozycji naszego RoboGliny oddano cały arsenał broni od pistoletów (w tym ikonicznego, znanego z filmu Auto-9), aż po PM-y, strzelby, karabiny, na granatnikach skończywszy. Nie zabrakło również innej, kultowej broni znanej z filmu – działka szturmowego Cobra (pamiętacie dopakowaną snajperkę Boddickera, która jednym strzałem złomowała samochody?). Tak, twórcy zdecydowanie odrobili pracę domową z zakresu wierności materiałowi źródłowemu – to się chwali. Jakby tego było mało, swoją „firmową” pukawkę – Auto-9, możemy ulepszać za pomocą znajdowanych płytek drukowanych (które z kolei możemy modyfikować za pomocą specjalnych chipów, nadających broni unikatowe właściwości) rozsianych na mapie w trakcie misji. Dodatkowo dano nam możliwość rzucania takimi elementami otoczenia, jak: meble, telewizory, ciężkie narzędzia czy… sami przeciwnicy.

 

Jeśli zaś chodzi o technikalia gry, nie będę się zbyt wiele rozwodził. Dość powiedzieć, że gra wygląda nieźle. Nie jakoś olśniewająco, nie odrzucająco – po prostu nieźle. Na moim, nie najnowszym już sprzęcie (i nie była to konsola), gra na ogół chodziła płynnie, ale od czasu do czasu lubiła „chrupnąć”. Mimo wszystko – niejedna gra wyglądająca lepiej od Robocopa potrafiła – w moim przypadku - działać płynniej od najnowszej produkcji Teyon, mogąc się przy tym pochwalić lepszą jakością oprawy graficznej. Animacje i mimika postaci, tak w „Terminatorze”, jak i teraz pozostawiają nieco do życzenia, ale mimo wszystko nie jest to poziom, który szczególnie przeszkadzałby w czerpaniu radości z gry. Podsumowując – warstwa techniczna, a przede wszystkim optymalizacja stoją na nie najgorszym poziomie, ale na tych polach krakowskie studio ma jeszcze nieco do nadrobienia.

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: robocop-roguecity.com)

 

Screen z gry "RoboCop: Rogue City" (fot. Nacon/źródło: teyon.com)

 

Czy mogę z czystym sumieniem polecić ten tytuł? Fanów filmowego pierwowzoru z pewnością nie będę musiał długo zachęcać. Znajdą tu wszystko czego szukają od „egranizacji” ich ukochanej serii. Znajomy klimat, powrót do roli (jedynie głosowy, ale jednak) Petera Wellera i pomost między drugą, a trzecią częścią trylogii. Pozostali również będą się świetnie bawić, choć zapewne będzie to dla nich tytuł na raz, niemniej twórcy robią, co mogą, by to zmienić – ostatnio deweloperzy dodali tryb Nowej Gry Plus, pozwalający na ponowne rozpoczęcie gry, już z zachowanym rozwojem postaci po poprzednim ukończeniu tytułu. To tylko kolejny argument, aby dać tej bardzo dobrej, zrobionej przez fanów – dla fanów grze, szansę.

 

Ocena: 8,5/10

 

źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję

Galeria zdjęć - "RoboCop: Rogue City" – "Żywy lub martwy, idziesz ze mną..."

Temat / Nick / URL:

Treść komentarza:

0 (0)

Radzio Kudlewski
5 dni temu

Nieźle, ciekawe
Dodaj opinię do tego komentarza

Więcej artykułów od autora Pawuloniasty

Polecamy podobne artykuły

 -

Odwiedzin: 2947

Autor: bartoszkeprowskiRecenzje filmów

Komentarze: 2

"Terminator: Mroczne przeznaczenie” – On(a) wrócił(a)! - Recenzje filmów

Któż by się spodziewał w takim krótkim odstępie czasu premiery kolejnej odsłony „Terminatora” po koszmarnie źle przyjętym przez krytyków „Genisys”, który miał być początkiem nowej trylogii, lecz ostatecznie został zamieciony pod dywan (rozczarowujący dla twórców i wytwórni wynik box-office’owy). Niemniej finansowa porażka nie zniechęciła producentów do następnej próby wskrzeszenia wyświechtanej, niegdyś przecież legendarnej marki. I tak powstał „Terminator: Mroczne przeznaczenie”, w którym za kamerą zasiadł sam Tim Miller, człowiek odpowiedzialny za „Deadpoola”. Z kolei w obsadzie znaleźli się starzy znajomi: Arnold Schwarzenegger, co chyba nikogo nie dziwi, a także, i tu miłe zaskoczenie, odtwórczyni Sarah Connor z dwóch pierwszych odsłon, Linda Hamilton.

 -

Odwiedzin: 1456

Autor: pjElektronika

Adran i Ameca – roboty o ludzkiej twarzy! - Elektronika

Grudzień to miesiąc cudów. Dowodem na to stwierdzenie jest to, że przy wigilijnym stole może dojść do pojednania zwaśnionych rodzin (chociaż części z nich). Jednak ostatni miesiąc 2021 roku dał nam jeszcze jeden powód, by tak myśleć. Oto bowiem brytyjska firma Engineered Arts pokazała światu swoje „dzieci” – najpierw Amecę, a później Adrana. Co prawda, „rodzeństwo” jeszcze nie potrafi się kłócić i godzić ze sobą, ale chwali się innymi zdolnościami, jak na obecnie najbardziej zaawansowane… roboty humanoidalne przystało!

Czy androidy śnią o elektrycznych owcach? - Artykuły o filmach

Pytanie, na które postaramy odnaleźć odpowiedź, nawiązuje do słynnej powieści oraz jej adaptacji, czyli "Łowcy androidów". Ponadto opiszemy fenomen popularności robotów, cyborgów oraz androidów w świecie kina.

 -

Odwiedzin: 717

Autor: aragorn136Seriale

Komentarze: 1

"Cyberpunk: Edgerunners" – Ostrożnie z tymi implantami chłopaku! - Seriale

Seriale animowane odrodziły się w chwale. Do tego stopnia, że śmiało mogą konkurować z wysokobudżetowymi filmami, a nawet przewyższać je pod pewnymi względami. Wiadomo przecież, że twórcy mają szansę na większą swobodę i kreatywność, kiedy przelewają własną wyobraźnię najpierw na papier, a następnie na mały ekran. Dzięki temu powstał chociażby „Niezwyciężony” – komiksowa w duchu opowieść o nastolatku odkrywającym potężne moce oraz „Arcane” – jedna z lepszych growych adaptacji. Do tej dwójki dołącza „Cyberpunk: Edgerunners”, a więc polsko-japońskie anime bardzo powiązane z grą studia CD Projekt RED. Nie jest może aż tak udane jak tamte dzieła, ale w oddzielnej kategorii na Nettlixie zalicza się do najsmaczniejszych kąsków. Wyróżnia go brutalność i szaleństwo oraz ważny, choć znany od lat, morał.

 -

Odwiedzin: 1950

Autor: aragorn136Recenzje płyt

Komentarze: 3

"Dark Connection" – Cyberpunkowy wehikuł napędzany syntezatorami! - Recenzje płyt

Bestia w Czerni przebudziła się po raz trzeci. Bójmy się... Nie. Cieszmy się, bowiem muzyka, jaką gra i śpiewa jest miodem na nasze uszy. Mówiąc nasze, mam oczywiście na myśli miłośników melodyjnego metalu skrzyżowanego z disco i popem lat 80. Tylko oni będą zapętlać w odtwarzaczu trzeci longplay fińskiego bandu, z greckim wokalistą na pokładzie. Inni mogą kręcić głową z niezadowolenia (zamiast długimi włosami). Bo to przecież wcale nie takie dark, jak sugeruje nazwa albumu.

 -

Odwiedzin: 4737

Autor: GieHaRecenzje gier

Komentarze: 4

"Cyberpunk 2077" – Per aspera ad astra - Recenzje gier

"(...)Więc tędy albo tędy, chyba że tamtędy, na wyczucie, przeczucie, na rozum, na przełaj, na chybił trafił, na splątane skróty. Przez któreś z rzędu rzędy korytarzy, bram, prędko, bo w czasie niewiele masz czasu, z miejsca na miejsce do wielu jeszcze otwartych, gdzie ciemność i rozterka ale prześwit, zachwyt, gdzie radość, choć nieradość nieomal opodal, a gdzie indziej, gdzieniegdzie, ówdzie i gdzie bądź szczęście w nieszczęściu jak w nawiasie nawias, i zgoda na to wszystko i raptem urwisko, urwisko, ale mostek, mostek, ale chwiejny, chwiejny, ale jedyny, bo drugiego nie ma.(...)"*

 -

Odwiedzin: 1794

Autor: adminTargi motoryzacyjne

Komentarze: 2

Kuloodporny Cybertruck nie taki kuloodporny? Wpadka podczas prezentacji! - Targi motoryzacyjne

Wydawało się, że wszystko, co wychodzi spod ręki Elona Muska jest bez wad. I tak było, aż do niedawnej prezentacji nowej Tesli na targach w kalifornijskim mieście Hawtthorne. Gdy potężny elektryczny Cybertruck wjechał na scenę, nic jeszcze nie zapowiadało poważnej wpadki. Jedynie część widzów mogła kręcić nosami, że nowe „dziecko” Muska to kanciasty, pięciokątny brzydal niczym z jakiegoś retrofuturystycznego filmu. Może i auto ładne nie jest, ale ma inną zaletę. Podobno zewnętrzna część pojazdu wykonana jest z nowo opracowanego stopu stali nierdzewnej. To ten sam materiał, który wykorzystano w rakietach SpaceX. Co to oznacza? Ano to, że jest on „super kuloodporny” – nie uszkodzi go żadna mniejsza broń palna. Franz von Holzhausen, główny projektant Tesli uderzył nawet wielkim młotem w karoserię. I nic. Więc Cybetruck to faktycznie twardziel? Zapewne, jednak już druga demonstracja temu przeczy. Von Holzhausen tym razem rzucił metalową kulą w „nietłukącą się” pancerną szybę. Efekt? Rozbita! - „O mój Boże!” - krzyknął zawstydzony i zaskoczony Musk, po czym dodał nieśmiało: „Ale kula nie przeszła”. A skoro nie przeszła, to nie jest tak źle... Wcześniej rzucali przecież w szyby metalowymi kluczami, zlewem kuchennym i było ok (co udowodnione jest na Twitterze szefa Tesli). No panie Musk, chyba coś jest jednak do poprawki w tym debiutującym pick-upie. Produkcja Cybertrucka na szeroką skalę ma się rozpocząć się pod koniec 2021 roku. Co o nim wiemy teraz? Ma jeden silnik elektryczny. Podobno może pociągnąć cięższy ładunek niż Ford F-150 i przyśpiesza szybciej niż Porsche 911. Podstawowy model ma kosztować minimum 39,9 tys. dolarów i na jednym ładowaniu przejedzie około 400 kilometrów!

Teraz czytane artykuły

 -

Odwiedzin: 209

Autor: PawuloniastyRecenzje gier

Komentarze: 1

"RoboCop: Rogue City" – "Żywy lub martwy, idziesz ze mną..." - Recenzje gier

„Żywy lub martwy - idziesz ze mną...” – zwykł mawiać stalowy glina potencjalnym aresztowanym. Czy jednak gracze, którzy jeszcze nie mieli okazji ów one-liner wypowiedzieć głosem słynnego, filmowego cyborga, powinni skusić się na wirtualną wycieczkę po Detroit, jaką zaserwowali rodzimi twórcy na początku listopada 2023 roku? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie w poniższej recenzji polskiej (!), wydanej m.in. na PC, gry „RoboCop: Rogue City”.

Ameryka bez upiększeń, czyli świat mistrza pióra – Cormaca McCarthy’ego! - Autorzy/pisarze

13 czerwca roku 2023. To smutna data dla literatury. W wieku 89 lat zmarł bowiem pisarz, który „zmienił jej bieg”. Któż jak nie on przez kilkadziesiąt lat tak mocno eksplorował potęgę słowa (szef wydawnictwa Penguin Random House miał rację!). Laureat Pulitzera za znakomitą, postapokaliptyczną „Drogę”, który w swoich książkach (a nie stworzył ich wiele) przyglądał się grozie istnienia, upadkowi cywilizacji, ludzkim instynktom, temu co siedzi w głowie. Mimo pesymistycznej aury, Amerykanin Cormac McCarthy tworzył powieści, które się chłonęło, choć większość bohaterów miała w nich pod górkę.

Nowy Singiel Karoliny Szczurowskiej "Odwiedzać Cię": Emocjonalna podróż w głąb artystycznej duszy - Muzyczne Style

Karolina Szczurowska to 20-letnia artystka młodego pokolenia, która zadebiutowała w 2018 roku w programie „The Voice Kids” w drużynie Dawida Kwiatkowskiego, dwa lata później wydała swój debiutancki album pt. „KARO” na której znalazło się 10 utworów z czego, aż 5 utworów była singlami m.in. utwór pt. „Poranna” z Antkiem Smykiewiczem. Album zdobył bardzo dobre recenzje od dziennikarzy oraz słuchaczy. Do dnia dzisiejszego utwory grane są w wielu stacjach regionalnych. W 2021 roku Artystka wzięła udział w dorosłej edycji programu „The Voice of Poland” trafiając do drużyny Marka Piekarczyka. Po rocznej przerwie spowodowanej rozpoczęciem studiów medycznych powróciła z nowym materiałem, wydała wtedy singiel „Kwiatki” oraz „Jest ok”. W 2023 roku powraca ze szczególnym singlem „Odwiedzać Cię”.

 -

Odwiedzin: 1909

Autor: pjKultura

Jubileuszowy Festiwal Muzyki Filmowej Kraków 2017 - Kultura

Już 17 maja w Krakowie rozpocznie się jeden z najbardziej wychwalanych, największych festiwali na świecie dotyczących muzyki filmowej. Co tym razem będzie rozkoszą dla uszu kinomanów? Jakich utworów posłuchają?

"Iniemamocni 2" - Super-Rodzinka zawsze razem się trzyma! - Recenzje filmów

Superbohaterowie od zawsze byli głęboko zakorzenieni w naszej kulturze. Do dzisiaj o nich pamiętamy i to nie tylko z kart komiksów, ale także późniejszych ekranizacji filmowych. I rzeczywiście, ten temat wydaje się być nieskończony... z roku na rok pojawiają się kolejni herosi, których jedno łączy: mogą pomóc społeczeństwu. Lecz warto zauważyć, że wszyscy ci superbohaterowie mieli tendencję do działania w pojedynkę. Rzadko kiedy dobierali wspólników, a co dopiero myśleli... o założeniu Super-Rodziny.

Nowości

 -

Odwiedzin: 61

Autor: adminKultura

Silesia Writing Camp – kreatywne i muzycznie kwitnące warsztaty! - Kultura

Na początku kwietnia tego roku w Katowicach zostanie zorganizowane otwarte spotkanie topowych twórców piosenek, artystów, producentów z całego świata. Silesia Wrirting Camp to szansa dla początkujących songwriterów i pasjonatów pragnących poznać tajniki produkcji muzycznej i dać się poznać słuchaczom. To również wspólna praca nad nad kompozycjami. Wszystko to pod czujnym okiem wyjątkowych gości! Jakich? O tym w poniższym, krótkim tekście.

Nowy talent na horyzoncie: Kasia Chałdaś! - Zespoły i Artyści

Jakiś czas temu w serwisach streamingowych miał swoją premierę utwór, którym powinny zainteresować się wszystkie media. Dlaczego? Z kilku powodów! To debiutancki singiel. Napisany i skomponowany przez młodą artystkę z Kozienic w ciągu jednego wieczora. I zaśpiewany anielskim, ciepłym, kojącym głosem. „With You”. Tak. Od teraz wielu słuchaczy zapragnie spędzać czas „z Tobą”, a konkretniej z Twoją muzyką Kasiu Chałdaś.

"Detektyw: Kraina nocy" – Coś za ciepło na tym mrozie… - Seriale

„Jodie Foster jako policjantka gdzieś w małym, fikcyjnym, odciętym od świata, miasteczku na Alasce mierzy się z traumą i najtrudniejszym śledztwem w całej karierze”. Wystarczy takie zdanie, aby fani „Milczenia Owiec” zacierali rączki. Ale „Kraina nocy” to nie sequel rzeczonego thrillera, a kolejny miniserial osadzony w uniwersum „Detektywa”. Po wszystkich, sześciu odcinkach można dojść tylko do jednego wniosku: niepotrzebnie osadzony. Bo o ile prolog zapowiada prawie wybitny kawał telewizji, tak już finał sprawia, że wszystko odmarza…

 -

Odwiedzin: 526

Autor: aragorn136Recenzje książek

Komentarze: 3

"Droga Królów" – Niech Cię Burza Sanderson! - Recenzje książek

W pierwszym tygodniu od premiery znalazła się na 7. miejscu listy bestsellerów The New York Times. Zdobyła nagrodę Davida Gemmella Legend Award dla najlepszej powieści fantasy. Każdy fan gatunku musi ją znać i przeczytać od deski do deski – jak pewna Polka, która to uczyniła w dwa dni (!). Po takich rekomendacjach oraz informacjach decyzja o pójściu „Drogą Królów” jest oczywista. I co z tego, że na rynku wydawniczym jest wiele nowości – lepiej zmierzyć się z dawniejszą, 1000-stronicową, wychwalaną powieścią Brandona Sandersona. I niestety… Oj ciężka to była lektura… Ani ona wybitna, ani wciągającą swoją intrygą. Rzekłem to na wstępie Ja – Przemek „Aragorn” Jankowski, który w różnych królestwach już bywał.

"Bez słów", ale z energią! Nowa i melodyjna piosenka od Cheap Tobacco! - Zespoły i Artyści

Zespół Cheap Tobacco podąża własną, niezależną muzyczną ścieżką, unikając kompromisów brzmieniowych, konsekwentnie realizując swoją wizję tworzenia muzyki. Wymykają się schematom, łącząc niekiedy skrajne gatunki muzyczne w całość. Charyzmatyczna wokalistka i zawsze szukający świeżych dźwięków muzycy z Cheap Tobacco to ogniste połączenie nieokiełznanej energii i melodyjnych piosenek. Właśnie taki jest najnowszy utwór zespołu - ,,Bez słów”.

 -

Odwiedzin: 102

Autor: adminZespoły i Artyści

Komentarze: 1

"Nowa Majka Jeżowska". Ciocia Aga podbija serca małych słuchaczy! - Zespoły i Artyści

Ciocia Aga to bezapelacyjnie fenomen na rynku piosenki dziecięcej! Bezwarunkowo kocha dzieci i muzykę, a owocem tej miłości są piosenki, których ilość na dziś wystarczy na trzy albumy długogrające. Po udanym debiucie telewizyjnym z utworem „Kolorowe święta” w DD TVN media okrzyknęły ją ... „nową Majką Jeżowską”. Kanał Cioci Agi na YouTube w krótkim czasie uzyskał blisko 40 tys. subskrypcji, a każdy singiel to dziesiątki i setki tysięcy odtworzeń. Właśnie ukazał się najnowszy singiel tej nietuzinkowej artystki zatytułowany „Ciocia Aga”.

Artykuły z tej samej kategorii

 -

Odwiedzin: 1946

Autor: GieHaRecenzje gier

Komentarze: 2

"Dead Space Remake" – Dynamika Rozświetlającej Mrok Gwiazdy - Recenzje gier

Wydana jesienią 2008 roku gra „Dead Space” zrobiła dla horroru science-fiction w gamingu dokładnie tyle samo co „Ósmy Pasażer Nostromo” dla tegoż gatunku w kinematografii. Tak właściwie, to po latach przemyśleń, obserwacji i znajdywania punktów odniesienia, mogę z czystym sercem zestawiać ten tytuł z każdym wiekopomnym dziełem fantastyki naukowej, bez względu na przypisane mu medium.

 -

Odwiedzin: 4737

Autor: GieHaRecenzje gier

Komentarze: 4

"Cyberpunk 2077" – Per aspera ad astra - Recenzje gier

"(...)Więc tędy albo tędy, chyba że tamtędy, na wyczucie, przeczucie, na rozum, na przełaj, na chybił trafił, na splątane skróty. Przez któreś z rzędu rzędy korytarzy, bram, prędko, bo w czasie niewiele masz czasu, z miejsca na miejsce do wielu jeszcze otwartych, gdzie ciemność i rozterka ale prześwit, zachwyt, gdzie radość, choć nieradość nieomal opodal, a gdzie indziej, gdzieniegdzie, ówdzie i gdzie bądź szczęście w nieszczęściu jak w nawiasie nawias, i zgoda na to wszystko i raptem urwisko, urwisko, ale mostek, mostek, ale chwiejny, chwiejny, ale jedyny, bo drugiego nie ma.(...)"*

 -

Odwiedzin: 984

Autor: GieHaRecenzje gier

Komentarze: 2

"Stasis: Bone Totem" – Skok na głęboką wodę - Recenzje gier

"Stasis" był pierwszym tytułem, który opisywałem na łamach Altao, a zetknięcie się z nim pozwoliło mi zapoznać się z rzemiosłem jego twórców, którzy akurat na ten czas stawiali swoje pierwsze (nieco chwiejne) kroki na game developerskim poletku. Pomijając powyższy sentymentalizm, to na przykładzie "Stasis'a" mógłbym praktycznie z marszu wyliczyć wartości wyróżniające studio "The Brotherhood" w branży.

 -

Odwiedzin: 5096

Autor: AhyrionRecenzje gier

Komentarze: 1

"Gothic" – Magia drewna! - Recenzje gier

W sierpniu ponownie nastąpi rocznica wydania „Nocy Kruka”, dodatku do „Gothica II”. Cofnijmy się zatem już teraz w czasie, do korzeni kultowej u nas serii. Zazwyczaj nie zaczynam tak recenzji, ale w tym przypadku wymagany jest pewien kontekst. Nigdy nie grałem w pierwszego „Gothica”. Właściwie trudno mi powiedzieć dlaczego, bo w tamtych czasach zagrywałem się w cRPGi, nawet nie chcę myśleć ile czasu przesiedziałem przy „Morrowindzie”. Tak się jednak złożyło, że ominęła mnie jedna z najbardziej popularnych w Polsce gier, dzieło niemieckiego Piranha Bytes.

"The Callisto Protocol" – Mechanika Martwego Ciała Niebieskiego - Recenzje gier

Pan Glen Schofield przeszedł już do historii gamingu jako twórca niesamowitego "Dead Space'a", morfując (badumtss!) przy okazji już na zawsze gatunek sci-fi survival horroru w grach i sadzając na tegoż szczycie małomównego inżyniera z plazmowym przecinakiem w dłoni. Piszę o tym dlatego, aby podkreślić jak olbrzymie oczekiwania miałem wobec najnowszego dzieła wspomnianego twórcy, liderującemu obecnie niedawno powstałemu Striking Distance Studios.

Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.

© 2024 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.700

Akceptuję pliki cookies
W ramach naszego portalu stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących cookies. Jednocześnie informujemy, iż warunkiem koniecznym do prawidłowej pracy portalu Altao.pl jest włączenie obsługi plików cookies.

Rozumiem i akceptuję