10 934
13 869 min.
Ciekawostki motoryzacyjne
PaM (1166 pkt)
4262 dni temu
2013-03-22 12:42:15
Z połączenia trójkołowca i wiatrakowca powstał wspaniały prototyp. Idealny pojazd na miejskie korki oraz dłuższe podróże. Jeżeli mieszkacie np. 50 km od miasta i codziennie musicie dojechać np. do pracy w wielkim mieście, to ten pojazd jest idealny.
Posiada same zalety – jest mały więc zmieści się nawet na chodniku. Bardzo wąski więc zmieści się między samochodami pokonując korki. Lekki – więc na pewno mało spali paliwa. Dość szybki – bez problemu osiąga 100km/h. Wyjeżdżając z miasta możemy zamienić go na coś latającego. Na dowolnym kawałku pustej przestrzeni (około 100m) rozkładamy łopaty wirnika za pomocą automatu i podrywamy maszynę w powietrze. Dzięki temu nasza podróż przebiega już w linii prostej – a zatem najkrótszej z możliwych.
Nowatorską cechą prototypu jest możliwość jego składania. Z typowego trójkołowca w ciągu 30 sekund powstaje tradycyjny wiatrakowiec. W tylnej części pojazdu znajduje się składane śmigło napędowe.
Zaletą wiatrakowca jest jego prostota. Główne śmigło rotora jest napędzane tylko przy starcie do lotu przed rozbiegiem. Po rozkręceniu wirnik obraca się automatycznie podczas lotu utrzymując maszynę w powietrzu. Śmigło ogonowe służy jako napęd, nadając maszynie pęd. Wiatrakowiec ma bardzo dobre parametry lotne – krótki dobieg około 10m i rozbieg sięgający kilkudziesięciu metrów. Wiatrakowiec może wykonywać lot poziomy z mniejszą prędkością niż samolot, a w niektórych przypadkach nawet na chwilę wykonać zawis. Zasięg jest spory, standardowy wiatrakowiec może utrzymywać się w powietrzu ponad 3 godziny, a w tym czasie na jednym tankowaniu standardowej Pb95 może wykonać lot na odległość ponad 400 km. Na swoim pokładzie zawiera zbiornik paliwa o pojemności 50-80 litrów. Na godzinę spala około 25-27 litrów benzyny samochodowej. Dodatkowo ten sam silnik napędza tylne koła trójkołowca kiedy maszyna jest pojazdem drogowym. W tej konfiguracji przypomina bardziej zamknięty trójkołowy motocykl z pełnym oświetleniem drogowym.
Cena pokazanego prototypu nie powinna przekraczać 300 tyś dolarów, lecz mamy nadzieję, że szybko spadnie. Standardowy wiatrakowiec można kupić już od 40 tyś zł. Projekt jest na razie w fazie prototypu, lecz niewątpliwie jest to pojazd przyszłości.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję
Więcej artykułów od autora PaM
Polecamy podobne artykuły
Teraz czytane artykuły
Nowości
Artykuły z tej samej kategorii
Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.
© 2024 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.118