15 784
24 572 min.
Intrygujące
PaM (1166 pkt)
3809 dni temu
2014-07-01 13:08:14
Co ważne na stronie www i jej przygotowanie
Mamy stronę internetową czyli coś, co można zobaczyć jak ofertę. Pamiętajmy, aby była estetyczna i miła dla oka, bo klient szybko ucieka z takiej nieuporządkowanej i zbyt wystrojonej. Nie możemy o tym zapomnieć bo nie pozycja jest ważna, a jakość strony. I tutaj tym drugim czynnikiem po grafice jest jej treść. Zwróćmy uwagę, czy treść jest rozbudowana i trafia do klienta, a nie do robota wyszukiwarki internetowej. Przesycanie słów kluczowych w niczym nam nie pomoże, a nawet zaszkodzi. Zdania powinny być budowane z myślą o naszej ofercie i klientach do których trafi treść. Zadbajmy o to by była to treść unikalna – czyli bez kopiowania od innych źródeł. Należy się napracować, aby osiągnąć sukces. Dla leniucha nie ma tu miejsca.
Mając treść należy ją odpowiednio ułożyć. Podzielić na fragmenty i wyselekcjonować ważność. Zwracajmy uwagę na wyczerpanie tematu. Musimy wiedzieć co klient będzie chciał się dowiedzieć z naszej strony i jakie działanie mu zaproponujemy. Informacja jest pierwszą i główną zasadą dobrej strony www, która wypozycjonuje się sama! Po niej możemy oczekiwać, że klient nam zaufa i wybierze nasz produkt i go u nas kupi.
Nagłówki H1, H2, H3..
Mając treść przygotujmy nagłówki typu H1, H2, H3.. Jest to dość ważny element na stronie internetowej. Przyjęło się to już w językach XML i dotarło do stron www, zatem musimy dbać o ciągłość i zgodność. Nagłówek H1 powinien zawierać się na każdej podstronie i występować dość rzadko 1-2 razy na podstronę. Jego treść powinna w skrócie określać zawartość podstrony i jej tematykę. H1 jest najsilniejszym nagłówkiem. Dobrze, gdy tego typu nagłówek umieścimy na górze strony. Treść nagłówka H1 nie powinna przekraczać 6-8 wyrazów. Powinniśmy zaprojektować dla każdej z podstron odpowiednie zdanie reklamowe. W tym zdaniu może wystąpić kilka istotnych słów kluczowych, jednak unikajmy ich zagęszczenia. Treść nagłówka H1 może być również spójne z blokiem Title, czyli tytułem strony. Nagłówki H2 i H3 są mniejszej wagi i powinny występować w hierarchii ważności czyli H1 na samej górze następnie H2 i dalej H3. Oczywiście możemy wrócić w dalszej części podstrony do nagłówka H2 wyróżniając kolejny akapit zmienionej treści, ale nie twórzmy więcej niż 5 nagłówków H2 zawierających do 2 zdań treści i 10 nagłówków H3 z 2 zdaniami treści.
Meta tagi
Te elementy są obecnie niepotrzebne dla tworzenia indeksu. Przydają się jednak dla np. serwisów społecznościowych. Jeżeli zależy nam na pobieraniu informacji o stronie, możemy te informacje zawrzeć w meta tagach. Nie ma to dziś znaczenia przy doborze pozycji i SEO dla wyszukiwarki. Za pomocą meta tagów możemy ingerować w wygląd treści pod linkiem w wyszukiwarce internetowej. Dzięki temu mamy wpływ na to co użytkownik widzi i czy skusi się na odwiedzenie naszej strony.
Bloki strong
Dobrze wyróżnić się w treści ważnymi zagadnieniami. Możemy jakby markerem zaznaczyć w treści istotne zdanie lub kilka wyrazów. Do tego służy nam znacznik strong w języku html. Dbajmy, aby co pewien czas ważne elementy były wyróżnione w treści (pogrubione). Ma to również ważny wpływ na pozycję i ranking naszej strony.
Linki – czyli znacznik a
Kiedyś były istotnym znacznikiem, dziś są ważne, ale już mniej. Treści pomiędzy znacznikami do linkowania powinny charakteryzować stronę na którą kierują. Unikajmy treści liknów tj. dodaj, tu, sprawdź, kup. Są to dość częste słowa widniejące np. na klawiszach, które przesyłają nas dalej. Oczywiście mamy jeszcze linki tzw rel=nofollow. Z natury link obarczony takim atrybutem, nie przekazuje nam siły. Pajączek wyszukiwarki po prostu nie przechodzi po linku i tratuje go jak zwykłą treść. Możemy zastosować taki link, gdy na stronie mamy sporo innych ważniejszych linków. Nie zapominajmy o zasadach. Linków na podstronie nie powinno być za wiele – np. max 100. Wśród linków do naszej strony, powinniśmy kierować także linki na zewnątrz, polecając inne strony www. Nie możemy zamykać się dla innych. Wyszukiwarki internetowe np. Google promuje strony, które nie boją się pokazać coś na innych konkurencyjnych stronach. Możemy wzbogacić naszą stronę o tzw. tagi, czyli linki ze słowami kluczowymi lub całymi zwrotami. Pamiętajmy jednak, że strona ma być dla ludzi a nie robota i nic nie da jak damy np. 30 linków z tagami. Lepiej dać ich 5-10 ale potężnie wyczerpujących temat.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję
Mogą Cię zainteresować odpowiedzi na te pytania lub zagadnienia:
Certyfikat ssl
2505 dni temu
Po testach dodam jeszcze coś od siebie. Podobno certyfikat ssl wraz z szyfrowaniem miał niby działać pozytywnie na ranking strony. Wiadomo że zwiększa się w taki sposób bezpieczeństwo strony ale nie odnotowałem znaczącej zmiany w pozycjach czy ilości odwiedzin dzięki zastosowaniu protokołu szyfrowania.
Dodaj opinię do tego komentarza
Więcej artykułów od autora PaM
Polecamy podobne artykuły
Teraz czytane artykuły
Nowości
Artykuły z tej samej kategorii
Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.
© 2024 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
1.230