20.07.2020:
Nazwisko Fabrice Du Welza nigdy nie stało się tak wielkie, jak powinno. Choć od czasów „Kalwarii” belgijski reżyser był doceniany za śmiałość wizji i bezkompromisowość, jego kolejne filmy nie trafiały do szerokiej publiczności, a w Polsce są niemal nieznane. Być może wpływ miały na to liczne kłótnie z producentami, które zaburzały kształt poszczególnych filmów Du Welza, a być może był to efekt niechęci reżysera do tworzenia filmów miłych i przystępnych. Najprawdopodobniej zaważył jednak fakt, że Du Welz kręci kino mroczne, schizofreniczne, makabryczne i trudne; kino, od którego większość widzów chce jak najszybciej uciekać.
Na tegorocznym Octopusie chcemy udowodnić, że uciekać nie warto. Bo choć żaden z filmów Du Welza nie będzie najlepszym wyborem na pierwszą randkę, to jednak prawie każdy z nich prezentuje wizję fascynującą, nietuzinkową i całkowicie niepowtarzalną. Belg opowiada o żałobie, samotności i szaleństwie w sposób niezwykle metodyczny i konsekwentny, a umiejętność korzystania z gatunkowych tropów plasuje go w tej samej lidze, w której grają twórcy tacy jak Nicolas Winding Refn czy Robert Eggers. W ramach retrospektywy zaprezentujemy trzy filmy Fabrice’a Du Welza: „Vinyana”, „Alleluię” i – jako pierwsi w Polsce! – „Adorację”.
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
Richard Stanley to jeden z najbardziej niezwykłych i jednocześnie najbardziej pechowych twórców w dziejach kina. Zadebiutował już w wieku 23 lat doskonałym postapokaliptycznym „Hardware”, a dwa lata później nakręcił wspaniały „Diabelski pył”, dzięki czemu został zaproszony do Hollywood, gdzie miał zekranizować „Wyspę doktora Moreau”. Ze względu na liczne konflikty z producentami został jednak wyrzucony i zastąpiony przez Johna Frankenheimera.
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
Przez kolejne dwie dekady Stanley pracował nad co najmniej kilkunastoma projektami, które nigdy nie ujrzały światła dziennego. W planach miał między innymi biografie Poego i Lovecrafta, filmy o motocyklistach, horror o zabójczym dachowcu i nieoficjalną kontynuację „Suspirii” opowiadającą o globalnym ociepleniu. Podczas gdy wszystkie te projekty upadały, pierwsze dwa filmy Stanleya stawały się coraz bardziej kultowe.
Ponieważ w zeszłym roku reżyserowi udało się nareszcie ukończyć film – „Kolor z przestworzy” z Nicolasem Cage’em – trudno o lepszy moment na retrospektywę jego twórczości. W jej ramach pokażemy „Hardware”, „Diabelski pył”, „Kolor z przestworzy” i opowiadający o „Wyspie doktora Moreau” dokument „Lost Souls”. Ale to nie wszystko – Richard Stanley będzie także gościem online tegorocznej edycji Octopusa!
23.07.2020:
VHS Hell to cykliczne pokazy filmów klasy B znalezionych na najniższych półkach osiedlowych wypożyczalni. Ale to już wiecie. Nie wiecie natomiast, że w tym roku Octopus zaoferuje Wam aż potrójną dawkę kasetowej obskury, przy czym każdy z filmów zaprezentujemy w innych okolicznościach.
Cykl VHS HELL (źródło: materiały promocyjne)
W programie:
- „Hobgoblin”, czyli żywy dowód na to, że – jeśli jest się Włochem – żaden budżet nie jest zbyt mały, żeby nakręcić fantasy udające „Conana”. Film zaprezentujemy w plenerze, z Piotrem Czeszewskim w roli lektora improwizującego dialogi na żywo.
- „Action USA”, czyli nakręcone przez kaskaderów kino pościgowe, w którym na każdą minutę seansu przypadają przynajmniej cztery kraksy. Film zaprezentujemy prosto z kasety w – a jakże! – kinie samochodowym. TYLKO UWAŻAJCIE PRZY WYJEŻDŻANIU.
- „Interzone”, czyli włoska podróbka „Mad Maxa”, nakręcona według scenariusza Claudia Fragassa, legendarnego twórcy „Trolla 2”. Film zaprezentujemy w klubie B90, z Mateuszem Gołębiowskim w roli lektora improwizującego dialogi na żywo.
W historii horroru czarownice nigdy nie zajęły pozycji tak istotnej jak psychopatyczni mordercy, wampiry czy zombie. A szkoda. Jak udowadniają filmy z ostatnich lat – takie jak „The VVitch”, „Hagazussa” czy „Małgosia i Jaś” – postacie wiedźm mogą stanowić przyczynek dla fascynujących opowieści inicjacyjnych lub emancypacyjnych. To więc doskonały moment, by przypomnieć sobie najważniejsze filmy o czarownicach w historii kina.
W ramach cyklu „Czarownice” postaramy się zajrzeć do najbardziej mrocznych i odległych zakamarków podgatunku – cofniemy się do Skandynawii sprzed stulecia, by przypomnieć sobie niezwykłe „Häxan”, spędzimy dwie godziny w mrocznej wyobraźni Daria Argenta, sprawdzimy, czy wiedźma z Blair nadal straszy tak mocno jak dwie dekady temu, i poznamy „Czarownicę miłości”.
26.07.2020:
Polska premiera na Octopus Film Festival 2020!
Todd to ceniony autor serii komiksowych horrorów pod wymownym tytułem „Slasherman”, które bazują na poczynaniach prawdziwego seryjnego mordercy. Gdy przychodzi czas, by finalizować popularną serię, rysownik postanawia odwiedzić rejony, w których grasowała jego psychopatyczna muza. Problem w tym, że gdy tylko pojawia się na miejscu, prawdziwy Slasherman zaczyna kontynuować swe dzieło – odwzorowując przy tym kropka w kropkę komiksy Todda.
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
Bazujący na serii komiksów „Random Acts of Violence”, „Slasherman” to reżyserski projekt aktora Jaya Baruchela, znanego do tej pory przede wszystkim z komedii i filmów familijnych. W swoim horrorze Baruchel odreagowuje z nawiązką lata spędzone na planach rodzinnych filmów, tworząc ekstremalnie krwawe i brutalne widowisko. Jego film nie jest jednak tylko festiwalem gore, ale też pomysłowym ożywieniem skostniałej formuły slashera i ciekawym komentarzem na temat przenikania się fikcji i rzeczywistości.
Pokazy:
- 8 sierpnia, godz. 14:30
- 9 sierpnia, godz. 22:00
Polska premiera na Octopus Film Festival 2020!
Jin to nielegalny imigrant z Pekinu, który pracuje w Paryżu jako kierowca taksówki. Pewnej nocy poznaje Noemi, striptizerkę i luksusową prostytutkę, która chce, by chłopak stał się jej prywatnym kierowcą. Choć z każdą nocą para zaczyna coraz bardziej się do siebie zbliżać, ich związek nie będzie łatwy – pochodzący z półświatka szef Jina nie należy bowiem do osób, u których można tak po prostu złożyć wymówienie.
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
„Nocna jazda”, pełnometrażowy debiut Frédérika Farrucciego, łączy inspiracje filmem noir z kinem zaangażowanym społecznie. Długie ujęcia skąpanego w mroku nocy Paryża, okraszone doskonale dobraną elektroniczną muzyką, są tu zaledwie sposobem, by opowiedzieć o ludziach odartych ze złudzeń i pozbawionych możliwości ucieczki, przepracowanych i zmuszanych do działalności przestępczej. Choć nie jest to kino łatwe i przyjemne, dzięki połączeniu gatunkowego sztafażu z chłodnym społecznym realizmem Farrucciemu udało się stworzyć film nie tylko boleśnie aktualny, ale też mrożący krew w żyłach.
Pokazy:
- 4 sierpnia, godz. 16.30
- 7 sierpnia, godz. 19.00
*Informacja prasowa
Autor: Grzegorz Kłos
PR Manager
Octopus Film Festival
Więcej na temat biletów, karnetów i programu na oficjalnej stronie: hwww.octopusfilmfestival.com/
Facebook: www.facebook.com/OctopusFilmFestival/
Instagram: www.instagram.com/octopusfestival/
Organizatorem Octopus Film Festival jest Velvet Spoon.
Mecenat: Miasto Gdańsk, Samorząd Województwa Pomorskiego, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Autorem identyfikacji wizualnej festiwalu jest Patryk Hardziej.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję
Mogą Cię zainteresować odpowiedzi na te pytania lub zagadnienia:
Galeria zdjęć - Ośmiornica żyje! 3. edycja Octopus Film Festival nadciąga!
Więcej artykułów od autora admin
Polecamy podobne artykuły
Teraz czytane artykuły
Nowości
Artykuły z tej samej kategorii
Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.
© 2024 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.248