O tym rozgrywanym w Katowicach turnieju pisaliśmy już rok temu. Tym razem trwał w weekend od 2 do 6 marca 2016 roku, z tym że oficjalna część rozpoczęła się 4 marca. To jedna z najbardziej prestiżowych tego typu imprez na świecie. To jednocześnie dowód na to, że e-sport jest coraz bardziej popularny i nic nie wskazuje, aby w najbliższej przyszłości stało się inaczej.
Turniej Intel Extreme Masters po raz czwarty miał miejsce w Katowicach, a po raz trzeci odbywał się tu jego finał. To była jubileuszowa 10. z kolei edycja. Ponownie do Spodku oraz Międzynarodowego Centrum Kongresowego przybyło ponad 100 tysięcy odwiedzających. Warto wspomnieć, iż to międzynarodowe wydarzenie nie polega jedynie na samej zaciętej rywalizacji w wirtualnej rzeczywistości. Wielu młodych ludzi przyjeżdża na tę imprezę, aby obejrzeć nowe technologie, przetestować sprzęt dla graczy (jednym z wystawców był ZOWIE) lub po prostu podyskutować o grach specjalnych panelach dyskusyjnych.
Biorący udział w rozgrywkach e-sportowcy z całego świata walczyli ze sobą o puchar, nagrody pieniężne i tytuł najlepszych graczy. Łączna pula nagród przekroczyła pół miliona dolarów! Powtórnie zmierzono się w następujących tytułach: StarCraft II, League of Legends oraz Counter-Strike: Global Offensive. Poza tymi głównymi kategoriami pojedynkowano się także w grach: Rainbow Six Pro League, Hearthstone i Heroes of The Storm. Jednak największym powodzeniem wśród uczestników imprezy cieszyły się trzy wyżej wspomniane tytuły z podstawowej rozgrywki. W puli nagród dla poszczególnych, głównych „konkurencji” było odpowiednio 150 tysięcy dolarów, 100 tysięcy dolarów i 250 tysięcy dolarów.
A oto tegoroczni zwycięzcy:
Strzelanka Counter-Strike: Global Offensive
Tu walkę stoczyło dwanaście drużyn. Do kolejnego etapu przeszło sześć z nich. Ostatecznie wygrał szwedzki, jeden z najlepszych w historii sportu elektronicznego zespół o nazwie Fnatic, pokonując brazylijski Luminosity Gaming i zgarniając 100 tysięcy dolarów! Gratulacje!
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
Strategia StarCraft II
Trzydzieści drużyn, system pucharowy. Ostatecznym triumfatorem okazał się rodowity Koreańczyk – Choi „Polt” Seong Hun. Chłopak zgarnął kwotę 35 tys. dolarów. Warto dodać, że tu nieźle radzili sobie nasi zawodnicy. Do półfinału dostał się Artur „Nerchio” Bloch, a do ćwierćfinału Mikołaj „Elazer” Ogonowski.
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
MOBA League of Legends
W tę grę zmierzyło się ze sobą osiem ekip. Do kolejnej fazy przeszły cztery. Finałowy pojedynek wygrał koreański SK Telecom T1, który rozgromił wspomniany już w artykule Fnatic. Zwycięska drużyna otrzymała 50 tys. dolarów!
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
Czyżby gracze za Azji nadal byli górą?
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję
Galeria zdjęć - Intel Extreme Masters 2016 w Katowicach
Loading map ....
-1 (1)
ertix 3179 dni temu
Ogólnie popieram tego typu inicjatywę, lecz jestem przeciwnikiem tzw. e-sportu i sportu jako ogół. Nie wpływa to pozytywnie na zdrowie. Gracze, trenują godzinami, by pojawić się w czołówce. Oczywiście jest to pewien rodzaj rywalizacji jak w każdym sporcie, ale nie uważacie, że obecnie sport przekracza ludzkie możliwości fizyczne? Każdy sportowiec, robi wszystko, aby się wybić. Nawet kosztem własnego zdrowia. Dla mnie sport to przyjemność i możliwość rywalizacji z godnym przeciwnikiem - amatorem. Takie powinny być zawody i w tej dziedzinie - gier komputerowych. Niestety jest to już dyscyplina, a gracze dniami i nocami przez lata trenują, aby być na topie. W sporcie, dyscypliny się nie zmieniają. W e-sporcie gry są aktualne przez kilka lat i później zmieniane są na inne. Czy to oznacza, że taki sportowiec już nie będzie tak sławny jak np. Adam Małysz w skokach bo wycofali dyscyplinę (grę komputerową na nowszą?). Dodaj opinię do tego komentarza
Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.
Akceptuję pliki cookies
W ramach naszego portalu stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym momencie zmiany ustawień dotyczących cookies. Jednocześnie informujemy, iż warunkiem koniecznym do prawidłowej pracy portalu Altao.pl jest włączenie obsługi plików cookies.