1 350
1 449 min.
Zespoły i Artyści
admin (47565 pkt)
987 dni temu
2022-03-10 12:49:59
O koncertowym albumie „Electro Wstrząsy Live” mogliśmy usłyszeć już w styczniu, kiedy to Administratorr wypuścił na świat cover Lady Pank, pt. „Sztuka Latania”. Premierze płyty zaś towarzyszą wybuchowe „Niewybuchy”, zarejestrowane w 2018 r. podczas koncertu promującego album „Przemytnik”. Co ciekawe, utwór ten inspirowany był setnym obejrzeniem viralowego i kultowego już filmiku o elektryku wysokich napięć. Padło tam znamienne zdanie „jak saper, raz się myli”. Na kanwie tego cytatu powstał tekst o niezdecydowaniu i życiu gdzieś pomiędzy znaczeniami, które tak naprawdę jest nijakie i bez znaczenia.
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
źródło: YouTube.com (Standardowa licencja)
Administratorr Electro (AE) nieśmiało powstawać zaczynał w 2013 r. Jego niejasny i mglisty początek kiełkował na początku w mojej głowie. Następnie dzięki wielu rozmowom z Robertem i Magdą Srzednickimi (Studio Serakos) koncepcja zespołu, który czerpać miał inspiracje z muzyki lat osiemdziesiątych, zaczęła wyłaniać się do tego stopnia, że powstały pierwsze utwory i nie było już odwrotu. To właśnie Studio Serakos będzie przy powstaniu AE odmieniane przez różne przypadki. To właśnie dzięki „niemu” znalazłem muzyków, z którymi zrealizowane zostały pierwsze nagrania (tj. Pawła Kowalskiego, Marka Veitha).
Również sama nazwa, którą podrzucił Lesław Strybel (Komety) nie powstałaby, gdybyśmy wcześniej wspólnie nie nagrali w Serakos płyty „Piosenki o Warszawie”. Nie można też zapomnieć o naszym pierwszym wydawcy czyli Dzidku Jodko (Jimmy Jazz Records), którego również poznałem kilka lat wcześniej dzięki Robertowi i Magdzie.
Administratorr Electro wraca z pierwszą płytą koncertową! (fot. materiały promocyjne)
Dzięki tym różnym splotom wydarzeń i okoliczności na przełomie 2013 i 2014 r. został zrealizowany materiał na pierwszą płytę Administratorra Electro (tj. Sławnikowice-Zgorzelec 17:10). Przy powstawaniu AE ważną rolę odgrywały również inne bardzo istotne osoby takie, jak Luiza Kwiatkowska, która tworzyła szatę graficzną pierwszych dwóch płyt, realizowała sesje zdjęciowe i była reżyserem pierwszych teledysków, oraz Karolina Szymanek, która stała się naszym menadżerem, po krótkim spotkaniu na dziedzińcu UW (co ciekawe 9 lat później spotkaliśmy się przy pracy nad projektem Dildo Baggins i jakoś tak z biegu znowu zaczęliśmy wspólnie pracować wspólnie przy AE).
Od kiedy ten mglisty projekt powstawał w mojej głowie minęło już 9 lat, w trakcie których Administratorr Electro nagrał trzy płyty: „Sławnikowice Zgorzelec 17:10” (2014), „Ziemowit” (2016), „Przemytnik” (2018), zagrał wiele koncertów, zmienił kilkakrotnie skład (a dokładnie samych perkusistów). W tym czasie przewinęło się też wielu bliższych i dalszych przyjaciół zespołu, którzy pomagali i przeszkadzali, jak tylko mogli najlepiej.
To właśnie dla wszystkich przyjaciół, których spotkałem w tym czasie na swej drodze oraz wszystkim fanom AE chciałbym dedykować tę płytę koncertową, która moim zdaniem jest wyjątkowa na dość niespotykaną skalę. A dlaczego? Jest ona zapisem dwóch koncertów, które odbyły się w Studio Koncertowym im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie, pierwszy 22 maja 2014 r., a drugi 16 września 2018 r. Choć oba koncerty wspominam cudownie z różnych powodów, to wyjątkowość tej płyty polega na tym, iż koncert z 2014 r. jest pierwszym koncertem Administratorra Electro przed publicznością. Myślę nieskromnie, że jest stosunkowo mało zespołów, które mogą się pochwalić tym, iż mają zarejestrowany swój pierwszy koncert, który dodatkowo został wydany jako płyta koncertowa. Czyż nie? Choć mylę się w wielu przypadkach, to chyba nie w tym. Ta płyta to też takie moje małe podsumowanie, ale na pewno nie pożegnanie. – tak o „Electro Wstrząsach Live” opowiada sam Bartosz „Administratorr” Marmol.
"Electro Wstrząsy Live" - okładka (fot. materiały promocyjne)
Administratorr Electro na koncercie w Studio Koncertowym im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie w 2014 r. wystąpił w składzie: Bartosz Marmol (wokal, gitara) Paweł Kowalski (bass, klawisz, chórki), Marek Veith (instrumenty perkusyjne). Realizacja koncertu: Artur Jóźwik. Miks i mastering: Robert i Magda Srzedniccy (Studio Serakos).
Administratorr Electro na koncercie w Studio Koncertowym im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie w 2018 r. wystąpił w składzie: Bartosz Marmol (wokal, gitara) Paweł Kowalski (instrumenty klawiszowe, chórki), Jakub May (instrumenty perkusyjne). Realizacja koncertu: Artur Jóźwik. Miks i mastering: Robert i Magda Srzedniccy (Studio Serakos).
Za oprawę graficzną albumu odpowiada niezastąpiony Grzegorz Szyma, który zdjęcia Luizy Kwiatkowskiej oraz Kamila „Nietoperza” Gralewskiego opakował w kolaż podsumowujący dotychczasowy dorobek zespołu.
Zbiorczy link do albumu: https://ffm.to/AdministratorrElectroWstrzasyLive
Album na YouTube:
https://youtube.com/playlist?list=PLaEmO8fPNqj54dbbhSiG0wiJ8Dgwlr7pw
*Informacja prasowa
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą Altao.pl. Kup licencję
Mogą Cię zainteresować odpowiedzi na te pytania lub zagadnienia:
Galeria zdjęć - "Niewybuchy twych ust rozbrajam sam, jak saper mylę się raz" – koncertowy zapis z ust Administratorra Electro
Więcej artykułów od autora admin
Polecamy podobne artykuły
Teraz czytane artykuły
Nowości
Artykuły z tej samej kategorii
Pliki cookie pomagają nam technicznie prowadzić portal Altao.pl. Korzystając z portalu, zgadzasz się na użycie plików cookie. Pliki cookie są wykorzystywane tylko do działań techniczno-administracyjnych i nie przekazują danych osobowych oraz informacji z tej strony osobom trzecim. Wszystkie artykuły wraz ze zdjęciami i materiałami dostępnymi na portalu są własnością użytkowników. Administrator i właściciel portalu nie ponosi odpowiedzialności za tresci prezentowane przez autorów artykułów. Dodając artykuł, zgadzasz się z regulaminem portalu oraz ponosisz odpowiedzialność za wszystkie materiały umieszczone przez Ciebie na stronie altao.pl. Szczegóły dostępne w regulaminie portalu.
© 2024 altao.pl. Wszystkie prawa zastrzeżone.
0.205